رئیس معاونت تحقیقات دیم سرارود گفت: روز مزرعه دیم استان با هدف معرفی ارقام جدید زراعی در حوزه دیم به کارشناسان ، مروجین و کشاورزان در موسسه تحقیقات دیم سرارود برگزار می شود.

روز مزرعه دیم استان کرمانشاه برگزار می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ ساسانی رئیس معاونت تحقیقات دیم سرارود گفت:  روز مزرعه دیم استان" با هدف معرفی ارقام جدید زراعی در حوزه دیم به کارشناسان ، مروجین و کشاورزان و از تاریخ 6 لغایت 9 خرداد در موسسه تحقیقات دیم سرارود برگزار می شود.

ساسانی   گفت: در این موسسه آخرین یافته های تحقیقاتی در حوزه محصولات دیم مورد بازدید مروجان و کارشناسان کشاورزی و کشاورزان قرار می گیرد و در این بین کارشناسان و کشاورزان با بذوری که عملکرد بهتری دارند و در مزارع استفاده می کنند و به این طریق عملکرد کمی و کیفی مزارع افازیش می یابد.

ساسانی با اشاره به اینکه در معاونت موسسه تحقیقات دیم سرارود در چهار بخش کار تحقیقاتی صورت می گیرد افزود: در این موسسه تحقیقات در حوزه غلات، حبوبات، دانه های روغنی و مدیریت منابع انجام می گیرد که در هر بخش محققان و متخصصین مرتبط به کار علمی و پژوهشی می پردازند.

وی بیان  کرد: در بخش غلات گندم نان، گندم دوروم، جو و در بخش حبوبات شامل عدس و نخود، در بخش دانه های روغنی آفتابگردان، کلزا و گلرنگ و... مورد کار محققان در معاونت قرار دارد و هرساله ارقام جدیدی تولید و به کشاورزان توصیه می شود.

گفتنی است هر ساله در ایامی از سال و به مناسبت روز مزرعه جمعی از مدیران،کارشناسان و کشاورزان پیشرو از مزارع تحقیقاتی و مزارع موفق کشاورزان بازدید و از نزدیک با آخرین یافته های تحقیقاتی آشنا می شوند.

 

انتهای  پیام/ز

هرساله ارقام جدیدی تولید و به کشاورزان توصیه می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.