مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس گفت: مطالعات و گمانه زنی‌ها و پژوهش‌های کاربردی انجام شده در توس پشتوانه مرمت تکمیلی برج و باروی توس است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احسان زهره وندی در جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث فرهنگی توس افزود: مطالعات زیادی درشهر تاریخی توس انجام شده که بخشی از این مطالعات و گمانه زنی‌ها توسط متخصصان لباف خانیکی وطغرایی انجام شده که در هیئت راهبردی پایگاه توس عضویت دارند و حتی کتابی از نتیجه کاوش‌های انجام دشه در توس به چاپ رسیده است.

وی افزود: هم چنین مصالح شناسی در توس انجام شده و فضایی نیز برای کارگاه خشت زنی نیز داریم و باید کارگاه را راه اندازی کنیم.

زهره وندی گفت: بعد از این که کلیات تصویب شد، سریعا تشکیلات لازم و دفتر فنی ایجاد شود و دفتر تولید نقشه کند و دائم بخش‌های مختلف نقشه‌ها به روز رسانی شود.

وی درباره بررسی‌های کارشناسی برای احیا برای ساخت برج و بارو بیان کرد: از پیمانکاران که در خراسان رضوی، خراسان جنوبی تجربه داشتند برای همکاری دعوت شده و از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد.

زهره وندی هم چنین درباره بازپیرایی جلوخان باغ آرامگاه فردوسی افزود: توس 485 نفر مفاخر و مشاهیر داشته است بنابراین مقرر شد این مکان (جلوخان) به باغ مشاهیرتوس تبدیل شود.

انتهای خبر// ف. ح
 

برگزاری جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث فرهنگی توس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار