نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ساماندهی و احیای زکات در جامعه سبب ریشه کن شدن فقر و تحقق عدالت اجتماعی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی  نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست شورای زکات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تا زمانی که زکات ساماندهی نشود فقر به شکل مطلق در جامعه از بین نمی‌رود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه زکات به عنوان یکی از فرایض الهی به اندازه کافی در جامعه نهادینه نشده است گفت: قرآن کریم به مساله زکات تاکید کرده و نخستین برنامه حکومت صالحان را اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری کمیته امداد امام خمینی (ره) را جزو موفق‌ترین نهاد در عرصه خدمات رسانی به نیازمندان در ایران و جهان ذکر کرد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دامنه پرداخت زکات در اهل سنت را گسترده‌تر از اهل تشیع دانست.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور نیز در این نشست گفت: پیام سال گذشته رهبر معظم انقلاب درباره زکات تلنگری بود تا این نهاد بیش از گذشته در احیای این فریضه گام بردارد.

نجفعلی انتظاری بر ساماندهی زکات تاکید کرد و افزود: بر اساس قانون متولی هزینه کرد و جمع آوری زکات دبیرخانه این ستاد است و موسسات خیریه و حمایتی باید با این ستاد همکاری داشته باشند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: مردم مومن و خداجوی این استان پارسال ۶۱ میلیارد و ۲۴۳ میلیون و ۵۴۴ هزار ریال زکات پرداخت کردند که ۴۵ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشته است.

سید مهدی عبادی افزود: این زکات شامل واجب، مستحب، فطریه عام و سادات، کفاره عمد و غیرعمد بوده است.

وی اظهار داشت: بخشی از زکات جمع آوری شده برای محرومان و نیازمندان و بخش دیگر برای اجرای طرح‌های عمرانی مانند ساخت و تعمیر مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی، حسینیه ها، راه و ... هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ع

کمیته امدادجزو موفق‌ترین نهاد در عرصه خدمات رسانی به نیازمندان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار