ارزآوری بیش از ۴۰ میلیون دلاری صادرات کالا از فارس

صادرات کالا از گمرکات استان فارس ارز آوری بیش از ۴۰ میلیون دلاری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  خداداد رحیمی مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در دو ماهه نخست امسال ۶۲ هزار و ۵۱۷ تن کالا به ارزش ۴۰ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۴۵۵ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۱۰۵ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد داشته است، افزود: این کالا‌ها به ۳۷ کشور از جمله عراق، افغانستان، قطر، امارات متحده عربی، هند، کویت، آلمان، پاکستان، ترکیه و عمان صادر شده است.

رحیمی اظهار کرد: محصولات لبنی، رب گوجه فرنگی، خرما، شبکه‌های آهنی یا فولادی، شیره و عصاره شیرین بیان، سیمان، اوره، فرش و سایر کفپوش‌ها، کاشی و سرامیک و آرد گندم بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل گمرک استان فارس با بیان اینکه در دو ماهه نخست امسال در بین کالا‌های صادراتی استان فارس سیمان از لحاظ وزن ۱۱۵ درصد و از لحاظ ارزش ۱۲۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است، تصریح کرد: کیفیت محصول و بازاریابی مناسب صادرکنندگان استان به ویژه در کشور‌های حوزه خلیج فارس سبب افزایش صادرات این محصول شده است.
انتهای پیام/ر

افزایش ۱۰۵ درصدی صادرات فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار