وی گفت: دانشگاههای علوم پزشکی و سایر دانشگاههای کشور برای رسیدن به دانشگاههای فناور و کارآفرین باید پتانسیل گروههای آموزشی خود را بازنگری کنند و در گام بعد باید با انجام پژوهشهای بین بخشی در کنار حضور اساتید راهنما به اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان فرصت دهیم تا حرفها را عملیاتی کنند.
میرابزاده در خصوص دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: خوشبختانه بستههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی برای دانشگاههای علوم پزشکی کشور یک فصل الخطاب است و با دادن راهکار مشخص میتوان استراتژی روشنی را دنبال کرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با رشتههایی نظیر مددکاری، کاردرمانی، گفتاردرمانی، پزشکی، فیزیوتراپی و غیره میتواند در رسیدن به رفاه و سلامت اجتماعی نقش اساسی ایفا کند و اگر این دانشگاه تولیدات علمی و توانبخشی را به نهادهای مقصد نشان دهد شاهد جریانات ارزشمندی در عرصه رفاه و سلامت اجتماعی خواهیم بود.
وی افزود: دانشگاههای امروز باید کاری کنند که ترجمان دانش به صورت عملیاتی و مؤثر در جامعه محقق شود و در رفع نیاز جامعه باشد.
میرابزاده گفت: اگر بستههای تحول و نوآوری گام به گام برای اعضای هیأت علمی تدوین شود شاهد اقدامات مؤثری در کل دانشگاههای علوم پزشکی خواهیم بود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پایان گفت: شناسایی، توسعه و به کارگیری دانش آموزش پزشکی در سطح کشور، تعیین اولویتهای آموزش پزشکی بر مبنای نیازهای ملی و مبتنی بر آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت و حمایت از ترجمان و به کارگیری نتایج پژوهش ها در طرحهای کلان و استراتژیک از اهداف بستههای تحول و نوآوری است که امیدواریم اعضای هیأت علمی در دانشگاهها با داشتن نقشه راه به تدریج این اهداف را عملیاتی کنند تا شاهد ارتقای دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و چهارم شویم.
انتهای پیام /