رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت:آذربایجان غربی رتبه برتر کشوری را در حوزه مبارزه با سرقت کسب کرده است.

رتبه برتر کشوری آذربایجان غربی در حوزه مبارزه با سرقتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دوماهه سال جاری به پاس زحمات شبانه روزی افسران تجسس کلانتری‌ها و پلیس آگاهی استان ۹۱ درصد از سرقت‌های مهم کشف شده است، گفت:در همین راستا آذربایجان غربی سال گذشته در حوزه مبارزه با سرقت حائز رتبه برتر کشوری شد.
سرهنگ سامان غنی زاده با اظهار اینکه در حال حاضر استان ما نسبت به کشور دارای وضعیت خیلی خوب و مطلوب می‌باشد، افزود: در حوزه اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی در بحث مبارزه با سرقت ۳ طرح عملیاتی در سطح استان انجام دادیم که منجر به کشف ۲۸۸ فقره انواع سرقت شد.
وی افزود: در دو ماهه اول سالجاری نیز یک هزار و ۴۰ نفر سارق دستگیر شدند که از این تعداد ۶۸ درصد شامل ۷۰۷ نفر دارای سابقه اعتیاد می‌باشند و ۶۳ درصد افراد دستگیر شده نیز دارای سابقه تکرار جرم بودند.
سرهنگ غنی زاده اظهار کرد: بیشترین گروه سنی دستگیرشدگان در حوزه سرقت، جوانان ۲۰ الی ۳۰ ساله می‌باشند، همچنین ۸۱ درصد دستگیر شدگان یعنی ۸۴۲ نفر دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۱۸ درصد شامل ۱۸۷ نفر بی سواد می‌باشند و این آمار هشدار دهنده اینست که در حوزه تحلیل شخصیت جنایی مجرمین نیازمند چاره اندیشی اساسی در حوزه‌های برون سازمانی هستیم.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، ارزش اموال مسروقه کشف شده در دو ماه اول سالجاری را ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.
سرهنگ غنی زاده در ادامه سخنان خود از متلاشی شدن ۱۴ باند انواع سرقت در دو ماه گذشته خبر داد و اظهار نمود: در این باند‌ها ۳۹ نفر فعالیت می‌کردند که دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند که سارقین در بازجویی‌ها به ۱۶۷ فقزه انواع سرقت اعتراف کرده اند.
وی برخورد با خریداران اموال مسروقه را از اقدامات مهم آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت عنوان کرد و گفت:: در این زمینه ۴۱ باب واحد صنفی متخلف شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی برخورد صنفی با صنوف متخلف صورت گرفت.
انتهای پیام/ح


کشف ۲۸۸ سرقت در دو ماهه سال جاری در آذربایجان غربی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.