اولین مرکز نیکوکاری اهل سنت کشوری با رویکرد حمایت از ایتام درمحل مزار شیخ الاسلام احمد جامی تربت جام راه اندازی شد .

اولین مرکز نیکوکاری اهل سنت کشوردر تربت جام راه اندازی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در حاشیه راه اندازی اولین مرکز نیکوکاری اهل سنت گفت: مراکز نیکوکاری یک حرکت ابتکاری مردمی در راستای خدمات رسانی به ایتام است که توسط مردم انجام می‌گیرد و راه اندازی نخستین مرکز نیکوکاری اهل سنت اولین الگو در سطح کشور و خراسان رضوی است که در تربت جام افتتاح شد.

وی افزود: دراین مراکز به صورت تخصصی با محوریت ایتام بحث‌های جهیزیه ، مسکن و مباحث فرهنگی و معیشتی از ظرفیت مردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمیته امداد فقط کار نظارت و پشتیبانی را برعهده دارد و تمام امور به دست مردم خواهد بود که این بهترین نوع مشارکت مردمی است.

آسوده ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۵۲  مرکز نیکوکاری در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند و امسال نیز تعداد ۱۰۰ مرکز باکمک نیکوکاران راه اندازی می‌شود که این رقم در سطح استان به ۱۵۰ مرکز خواهد رسید و در تربت جام چهارمین مرکز فعال شد تا به مردم خدمت رسانی کند.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به فصل برداشت غلات و پرداخت زکات به کشاورزان و دامداران گفت: زکات یک فریضه الهی و تعادل کننده اقتصاد فقیر و غنی است و وقتی که زکات از مردمی که توان مالی خوبی دارند گرفته شود وبه کسانی که ندارند داده می‌شود شکاف طبقاتی کم می‌شود و محبت، همبستگی و اعتماد اجتماعی بین مردم افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: پرداخت زکات یک رفعت اسلامی و نشان دادن محبت واخوت بین برادران دینی است.

آسوده با اشاره به وجود۳۷ هزار یتیم در خراسان رضوی گفت : در سطح خراسان رضوی ۱۲هزار یتیم و ۲۵ هزار فرزند محسن تحت پوشش داریم که به دنبال جذب ۵۰ هزار حامی برای همه فرزندان ایتام و محسن با مشارکت مردم استان خراسان رضوی هستیم.

انتهای پیام//ز. ج

پرداخت زکات نشان دهنده محبت واخوت بین برادران دینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.