تفرجگاه چشمه قلعه در شهر فارسان، از جاذبه‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ تفرجگاه چشمه قلعه واقع در شرق شهر فارسان، یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی چهارمحال و بختیاری با چشم انداز‌ی زیباست که در ۳۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.
 
تفرجگاه چشمه قلعه در شهر فارسان
 
این گردشگاه در کنار چشمه‌ای مصفا ایجاد شده و همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری است.

درختان کهنسال و فضای سرسبز و چشم نواز اطراف این چشمه، هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند.

تفرجگاه چشمه قلعه همچنین دارای قناتی تاریخی به قدمت ۲۰۰ سال است.

نزدیکی به مراکز خدماتی در شهر فارسان، جاده آسفالت، سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکو‌های نشیمن برای خانوار‌ها و نزدیکی به گردشگاه تاریخی پیرغار از مزایای کانون گردشگری چشمه قلعه به شمار می‌رود.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری طی دو سال گذشته و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر فارسان، نسبت به احداث دیوار حایل، تعمیر و بهسازی سیستم آبرسانی، سکوسازی با سنگ، ساخت آلاچیق و سایه بان، راه پله‌های دسترسی، محوطه سازی و تعمیر سرویس‌های بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در این مکان اقدام کرد.
 
تفرجگاه چشمه قلعه در شهر فارسان
 
گفتنی است: شهر فارسان مرکز شهرستان فارسان، در حال حاضر دارای سه هتل برای اقامت مسافران و گردشگران می‌باشد.

فرش دستباف، گلیم، جاجیم، نمد، چوغا، خرسک و گیوه از صنایع دستی این شهر به شمار می‌رود.

گردشگاه پیرغار با کتیبه‌ها و سنگ نوشته تاریخ مشروطه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان فارسان در جنوب روستای ده چشمه و ۶ کیلومتری شهر فارسان، در کوهپایه‌های رشته کوه زاگرس است که در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۷۷ و با شماره ۲۲۷۹، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

تپه چغاپنجعلی حاوی آثاری مربوط به هزاره چهارم و پنجم قبل از میلاد، دوره ساسانیان و سده‌های میانی و متأخر دوران‌های تاریخی پس از اسلام هم از آثار تاریخی در جنوب شهر فارسان است که در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ و با شماره ۱۹۵۲۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مسجد جامع فارسان هم مربوط به دوره قاجار است و در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ با شمارهٔ ۱۹۵۰۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گردید.

فارسان همچنین دارای موزه فرهنگ و تمدن شامل آثار تاریخی از دوران‌های صفویه و قاجار است.

انتهای پیام/ش

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار