نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:آمار بالای زندانیان غیر عمد شایسته استان نیست.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛نماینده ولی فقیه در استان در نشست با مدیرکل زندانهای استان و دست اندرکاران جشن گلریزان، برگزاری این آیین در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان را کاری نیکو و ارزشمند عنوان کرد.

آیت الله ملک حسینی افزود: همه باید تلاش کنیم فرهنگ کمک به نیازمندان در استان توسعه یابد که در این صورت نیازمندان تامین می شوند.

وی با اشاره به گزارش مدیر کل زندانها ادامه داد: آمار بالای زندانیان غیر عمد شایسته استان نیست و از شاکیان( طلب کاران) و مراجع قضایی درخواست می شود به بدهکاران مهلت و فرصت های لازم را بدهند تا با تلاش و جدیت بدهی خود را پرداخت کنند.

آیت الله ملک حسینی نقش خیران را بسیار با اهمیت و اثرگذار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اجرای جشن های گلریزان و دعوت از خیران بخشی از بدهکاری نیازمندان تامین شود.

مدیر کل زندانهای استان هم با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه گفت: با وجود آمار بالای زندانیان جرائم غیر عمد در زندانهای استان، همکاران ستاد دیه با تمام ظرفیت خود در زمینه اخذ رضایت و یا تخفیف از طلبکاران تلاش می کنند به گونه ای که با تشکیل واحدهای صلح و سازش حدود ۵۰ درصد از میزان بدهی افراد را تخفیف گرفته اند.

اسماعیل جمیاری افزود: هر چند در سال گذشته ۲۱۴ زندانی جرائم غیرعمد با استفاده از منابع ستاد دیه و کمک خیران و یا اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند ولی متاسفانه حدود ۶۰۰ زندانی بدهکار اعم از مهریه،نفقه،تصادف و چک بلامحل غیر کلاهبرداری چشم به راه مساعدت خیران هستند.

انتهای پیام/د

۶۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در انتظار مساعدت خیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.