معاون باشگاه استقلال گفت:کاوه رضایی قبل از اینکه به استقلال بیاید تقریبا با پرسپولیس تمام کرده بود و فقط در برخی از مسائل مالی با سرخپوشان به توافق نرسیدند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پندار توفیقی معاون باشگاه استقلال درباره آخرین وضعیت باشگاه استقلال بیان کرد: امروز جلسه تیم‌های پایه استقلال بود. در این نشست درباره وضعیت تیم‌های پایه و همچنین ناهماهنگی‌هایی که وجود دارد به بحث و تبادل نظر پرداختیم. هیئت امنا تصمیم گرفتند ظرف ۲۴ ساعت آینده توسط مدیر آکادمی حبیب گودرزی و همچنین صادق ورمزیار هماهنگی‌هایی صورت بگیرد که اتفاقات این چند روز اخیر جمع بندی نهایی شود در غیر این صورت رسما هیئت امنا به این مسئله ورود می‌کنند تا تغییراتی را انجام دهد.

توفیقی:کاوه رضایی به دنبال حضور در تیم ملی است/پست اینستاگرامی کار مدیربرنامه تیام بود!

ناهماهنگی آکادمی برطرف نشود تغییرات خواهیم داشت

  • او درباره این موضوع که گودرز حبیبی و صادق ورمزیار در مناطق مختلف از بازیکنان تست می‌گیرند، گفت:به دلیل همین ناهماهنگی‌ها است که ما این جلسه را تشکیل داده ایم. طبق آخرین مصوباتی که داشتیم قرار شد صادق ورمزیار به عنوان سرپرست در کنار گودرز حبیبی کار‌های مربوط به تیم‌های پایه را پیگیری کنند. در جلسات گذشته شرح وظایف هر شخصی را برای او مشخص کرده بودیم و به آن‌ها تنها ۲۴ ساعت فرصت دادیم تا این مشکل را حل کنند در غیر این صورت با توجه به کمبود وقت هیئت امنا به این موضوع ورود می‌کنند.

با بازیکنان مد نظر شفر وارد مذاکره شده ایم

  • توفیقی درباره آخرین شرایط تیم استقلال گفت:لیست شفر تحویل ما داده شده است و او بازیکنانی را مد نظر دارد که با تیم‌های دیگر قرارداد دارند. طبیعی است برای اینکه بتوانیم آن بازیکنان را جذب کنیم باید به صورت محرمانه با باشگاه‌ها مذاکره کنیم. به طور حتم آن باشگاه‌ها خواستار دریافت رضایت نامه می‌شوند و یا اینکه با این قضیه مخالفت می‌کنند که قطعا نمی‌تواند چیز عجیب و غریبی باشد. در مورد مابقی نفرات هم که در لیست او هستند تقریبا مذاکرات تمام شده است، البته در کنار این بازیکنان یک یا 2 بازیکن هم مد نظر دارد و ظرف یک یا ۲ هفته آینده جمع بندی نهایی را در بحث نقل و انتقالات مشخص می‌کنیم.

توفیقی:کاوه رضایی به دنبال حضور در تیم ملی است/پست اینستاگرامی کار مدیربرنامه تیام بود!

منتظر خبر از سوی تیام هستیم

  • معاون باشگاه استقلال در مورد شرایط تیام هم گفت:زمانی که فصل بازی‌ها در ایران به اتمام رسید تیم به کویت رفتند و حالا اینکه آیا در آنجا پیشنهادی داشتند یا خیر از آن بی اطلاعیم. هنگامی که با او تماس گرفتم، تیام از من درخواست کرد تا با مدیربرنامه‌های جدید این مهاجم گفتگو کنم و پس از رخ دادن انفعالاتی با او قرار گذاشتیم تا در کویت و در حضور تیام جلسه‌ای را برگزار کنیم. تنها علت رفتن ما به خارج از کشور برگزاری نشست با خود تیام بود. با توجه به پیشنهاداتی که برای این مهاجم آمده بود سفری را به ترکیه انجام و پیشنهادات خودمان را به او ارائه دادیم. امروز صبح هم آخرین قسط قرارداد تیام را که باید فردا به او می‌دادیم را پرداخت کردیم. او عازم سنگال شد و قرار است در نشست‌های بعدی تکلیفش را یکسره می کنیم. از اینکه او در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کرده شکی نیست و ما تیام را در فاصله 2 هفته تا پایان فصل نقل و انتقالات و با وجودی که در حال بررسی گزینه‌های مختلف بودیم طبق توافق با شفر جذب کردیم. در همین راستا برای او بلیت خریداری کردیم که به ایران بیاید. اما بهانه‌هایی آورده شد مبنی بر اینکه احتمال دارد خانواده او موافق به  این امر نباشند.
  • وی تصریح کرد: از طرف دیگر دلال‌هایی که در ایران برای خودشان راحت راه می‌روند و خیلی راحت با یک مختصر زبان انگلیسی که بلد هستند با بازیکن تماس می‌گیرند. با توجه به اینکه این بازیکنان از طریق دلالان به کشورمان نمی‌آیند طبیعتا چنین مشکلاتی به وجود می آید.  مامه تیام را پس از 2 هفته مذاکرات و زمانی که در قطر حضور داشت راضی شد تا بیاید و شرایط کشور ما را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهد. البته باید بگویم او در آستانه پیوستن به تیم‌های قطری قرار داشت، اما به هر شکلی بود او را مجاب کردیم تا با سر میز مذاکره بنشیند. او را از قطر به استانبول بردیم و پس آز انجا به ایران آوردیم تا راحت‌تر کارمان را انجام دهیم. تا اگر دوستانی که پیگیر وضعیت تیام هستند مطلع نشوند از اینکه چه کار‌هایی را داریم انجام می‌دهیم. البته زمان پرواز دلالان خیلی بازیکنان از عقد قرارداد منصرف کردند. البته اطلاعات شفر در این زمینه کامل است و اگر صلاح بداند در فرصت مناسب درباره این موضوع صحبت خواهد کرد. او یک مدیر برنامه داشت که از آلمان همراه او به ایران آمد. جلسات طولانی را با او برگزار کردیم چرا که یک بازیکن آزاد بود و تیم‌های قطری با پیشنهادات هنگفت و گزاف خواهان جذب او بودند. مشخص است که کشور‌های حاشیه خلیج فارس پول بیشتری به بازیکنان خارجی می‌دهند. ما برای او از افتخارات استقلال و بزرگی این باشگاه برای او گفتیم و از اینکه می‌تواند در جام باشگاه‌های آسیا به میدان برود توانایی هایش را به اثبات برساند. به هر شکلی بود ما او را قانع کردیم که این فرصت طلایی است که در استقلال بازی کند و باید قدر آن را بداند.

توفیقی:کاوه رضایی به دنبال حضور در تیم ملی است/پست اینستاگرامی کار مدیربرنامه تیام بود!

  • توفیقی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در آن تاریخ به شدت نیازمند یک مهاجم شش دانگ بودیم و باید سعی می‌کردیم تا این نقیصه را با جذب یک بازیکن خوب برطرف کنیم. شرط اول تیام این بود که تنها برای یک نیم فصل با او قرارداد بسته شود که پس از اتمام قراردادش راحت‌تر بتواند به تیم‌هایی که خواهان جذب او در لیگ قطر هستند بپیوندد. ما او را مجاب کردیم تا برای ۱/۵ سال با ما قرارداد ببندد چرا که می‌دانستیم، می‌توانیم هم از حضور این بازیکن منفعت ببریم و احتمال دارد تیم‌های زیادی به دنبال جذب او بیایند. از این طریق برای باشگاه درآمد زایی کنیم. نزدیک به سیصد هزار دلار برای یک نیم فصل با او قرارداد منعقد کردیم، در کنار آن ۲۰۰ هزار دلار هم تعیین کردیم که در صورت فسخ قرارداد باید به ما پرداخت کند. آیا می‌شود برای قرارداد سیصد هزار دلاری ،سه میلیون دلار حق فسخ تعیین کرد! آن هم بازیکنانی که اصرار دارند بیشتر از یک نیم فصل دوست ندارد با ما قرارداد ببندد. در آن زمان تیام را به هر شکل ممکن جذب کردیم و این بازیکن خوب کار کرد و باشگاه هم استفاده‌اش را برد. حالا او با توجه به بند قراردادی که دارد می‌تواند از استقلال جدا شود، اما  او را مجاب کردم که اگر به فینال آسیا برود شرایط بهتری پیش رو او خواهد بود و راحتر‌تر می‌تواند به تیم‌های بزرگ ترانسفر شود. پیشنهادات تیم‌های عربی به او خیلی اغوا کننده هستند. دلالان ایرانی هم خیلی زود بازیکن را هوایی می‌کنند و آن‌ها را به تیم‌های عربی می‌برند. همه می‌دانند که تیام قبل از حضور در استقلال ۶ ماه بود که در هیچ تیم بازی نمی‌کرد و به همین دلیل بستن قرارداد طولانی با او یک ریسک محسوب می‌شد. د. باز هم می‌گویم ما ۳۰۰ هزار دلار به وی پرداخت کردیم که ۲۰۰ هزار دلار آن به باشگاه بازمی‌گردد، ضمن اینکه منفعت کافی را بابت حضور او برده‌ایم. شب گذشته هم تا حوالی ساعت ۱:۳۰ با او صحبت کردم و حتی بلیت سفر او به سنگال را باشگاه خرید و روز گذشته در کویت با او هماهنگ کردیم که آخرین حقوق او را هم پرداخت کنیم، آن هم سه - چهار روز زودتر از موعد مقرر.
  • وی گفت: امیدواریم او در کنار خانواده‌اش آرامش داشته باشد و همچنین راحت‌تر گفتگو کند تا از این طریق بتواند در فراغ بال تصمیم‌گیری کند. این عین ماجرای تیام بود و من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و به هواداران بگویم که هر چه به آن‌ها گفتیم عین واقعیت بوده است اینکه فقط بگوییم تنها بحث مالی دارد اشتباه است، چون او مسائل دیگری از جمله مسائل خانوادگی را مطرح کرده و می خواهد در سنگال بتواند در فضای کاملا آرام و دور از هیاهو تصمیم درست بگیرد.

مدیربرنامه تیام آن پست را منتشر کرد، چرا که او فارسی بلد نیست

  • توفیقی درباره ماجرای پستی که تیام در اینستاگرامش منتشر کرد گفت:این‌ها کلا حاشیه است، تیام نمی‌تواند فارسی بنویسد و فارسی هم بخواند این متن‌ها توسط مدیر برنامه جدیدش نوشته و منتشر شد. ترجیح می‌دهم زیاد درباره آن صحبت نکنم. اینکه تیام و مربیان خارجی به هر حال باید از کشور خارج می‌شدند و طبیعی است که مشکلات مالیاتی معمولا برای بازیکنان و مربیان خارجی وجود دارد. پاسپورت این بازیکن و سایر بازیکنان خارجی درگیر مهر خروج بود و احتمال دارد افرادی که عنوان می‌شود قبل از بازی به سمت وی رفتند نتوانستند با زبان انگلیسی این موضوع را برای تیام جا بیندازند.
  • وی تصریح کرد: زمانی که من به هتل تیم رفته بودم تیم داشت به سمت ورزشگاه حرکت می‌کرد و او هم به دنبال پاداش‌های بازی‌ها بود که به این بازیکن توضیح دادم و او را قانع کردم که مشکلی وجود ندارد و همان طور که پیش از این هم خارج شده این بار باز هم می‌تواند از کشور خارج شود، اما این را هم بدانید که این‌ها دلایل اصلی نیست و باید بپذیریم دلیل اصلی که می‌تواند یک بازیکن از یک باشگاه جدا می‌شود پیشنهاد اغواکننده باشگاه‌های دیگر باشد که یک شخص را به فکر فرو ببرد حالا هنر ما اینست که سایر مزایای اصلی از جمله حضور در جام باشگاه‌های آسیا و یکصد هزار هواداری که در استادیوم او را تشویق می‌کنند. این موضوع باید جا بیفتد که شاید مشکل او فقط پول نباشد و مسائل دیگری هم هست.

توفیقی:کاوه رضایی به دنبال حضور در تیم ملی است/پست اینستاگرامی کار مدیربرنامه تیام بود!

گزینه اول کاوه رضایی پرسپولیس بود

  • او درباره اینکه یکی از انتقاداتی که به شما وارد می‌شود این است که قرارداد‌ها به صورت یکساله امضاء شده مثل قرارداد کاوه رضایی که جدا شد، نورافکن، مجید حسینی، تیام و فرشید اسماعیلی هم که قراردادشان یکساله است، بیان کرد: کاوه رضایی قبل از اینکه به استقلال بیاید تقریبا با پرسپولیس تمام کرده بود البته در برخی از مسائل مالی با پرسپولیس به توافق نرسیدند.اما گزینه اول این بازیکن پرسپولیس بود، اما ما او را به استقلال آورده و با او توافق کردیم. رضایی به شدت تمایل داشت در تیم ملی بازی کند و فکر می‌کرد از طریق استقلال می‌تواند به تیم ملی برسد.
  • توفیقی خاطرنشان کرد:در نشستی که با او داشتیم افشارزاده، من، ۲ تن از مسئولان باشگاه و یکی از دوستان کاوه رضایی حضور داشتند که توافق کردیم قرارداد یکساله با او امضا کنیم، زیرا او اصلا دوست نداشت بیشتر از این با او قرارداد منعقد کنیم. البته با او شرط کردیم اگر در ایران بازی کند فقط در استقلال بماند که هواداران هم از این بازیکن راضی بودند. ارتباط رضایی و باشگاه به جای خودش. اما فصل که تمام شد و از آنجا که رضایی پیش‌تر اعلام کرده بود که تنها یک فصل در استقلال می‌ماند و به هدفش هم که حضور در تیم ملی بود نرسید، یکی از آپشن‌های ما برای او این بود که عنوان آقای گلی را کسب کند که نتوانست این امر را محقق کند. به همین علت سعی کرد فرصت بهتری برای خودش فراهم کند و با باشگاه خارجی مذاکره کرد. دلال‌های ایرانی هم خیلی راحت بازیکن را هوایی کردند و او به یک تیم دیگر رفت، اما سوال من از برخی از هواداران که انتقاد می‌کنند این است اگر ما کاوه رضایی را با همین شرایط نمی‌گرفتیم چه اتفاقی می‌افتاد او حتی با قرارداد دو و سه ساله قصد نداشت به پرسپولیس برود و طبیعتا با این شرایط به استقلال هم نمی‌آمد چیزی که مهم است این است که مدیر برنامه‌های بازیکنان برایشان تعیین تکلیف می‌کنند.
  • وی اظهار کرد: قرارداد نورافکن سال گذشته با استقلال تمام شده بود و حتی این بازیکن در نیم‌فصل اول سال قبل و در زمان منصوریان که زیاد به او بازی نمی‌رسید به دنبال جدایی بود و حتی پیشنهاداتی از لیگ دسته اول داشت که در آنجا به فوتبالش ادامه دهد. این را از خود نورافکن هم می‌توانید بپرسید. مجید حسینی هم همین شرایط را داشت و در نیم‌فصل سال قبل با توجه به حضور رابسون چندان فرصت بازی پیدا نمی‌کرد ما از این بازیکنان خواستیم قرارداد طولانی‌مدت ببندند، اما آن‌ها با مدیر برنامه‌هایشان به جلسه می‌آمدند. حتی یکبار خسرو حیدری از آن‌ها خواست به تنهایی به باشگاه بیایند تا با آن‌ها صحبت کند، اما مدیر برنامه‌ها که همه کاره هستند با این بازیکنان آمدند. طبیعی است زمانی که یک بازیکن قرارداد ندارد و به دنبال بستن قرارداد جدید هستیم شرایط سخت‌تر از قبل می‌شود. ما یا باید قید حسینی و نورافکن را می‌زدیم یا که با آن‌ها یکساله قرارداد می‌بستیم. من به همراه علیرضا منصوریان، نورافکن را در رودربایستی قرار دادیم و به منزل او رفتیم، چون در آن زمان ابراهیمی مصدوم بود و در پست هافبک دفاعی کمبود بازیکن داشتیم و می‌خواستیم به هر شکل ممکن این بازیکن جوان در استقلال حفظ شود که در نهایت قرار شد نورافکن یک فصل دیگر در استقلال بماند. در حین آن جلسه که افتخاری هم حضور داشت اصرار کردم قرارداد دو ساله باشد تا از این طریق بتوانیم حداقل یک حق ترانسفر بگیریم، زیرا قرارداد یکساله چندان به کار ما نمی‌آمد. اما در آن جلسه مدیر برنامه این بازیکن اعلام کرد ما حتی قرارداد یکساله هم نمی‌بندیم و اگر می‌خواهید در خدمتتان هستیم، اگر نه ما برویم چرا که او از تیم‌های خارجی پیشنهاد دارد.

توفیقی:کاوه رضایی به دنبال حضور در تیم ملی است/پست اینستاگرامی کار مدیربرنامه تیام بود!

  • معاون باشگاه استقلال تصریح کرد: با اصرار فراوان قرارداد دو ساله با او بستیم، در نهایت ۵۰ هزار دلار برای جدایی او شرط گذاشتیم برای اینکه بتوانیم یک رقمی از بازیکن دریافت کنیم تا باشگاه هم سودی ببرد. ۷۰۰ میلیون تومان قرارداد امید نورافکن با ما بود که تقریبا ۵۰ درصد آن به باشگاه بر می‌گردد که خدا را شکر این امر محقق شد.داستان مجید حسینی هم عینا همین داستان بود حسینی در این ۲ سال دو مدیر برنامه عوض کرد نمی‌دانم الان بگویم یا نگویم، اما مدیر برنامه او همان مدیر برنامه کاوه رضایی بود که ظاهرا با هم نسبت هم داشتند. در جلسه ما و حسینی، مهدی رحمتی، محمد خرمگاه و افتخاری هم حضور داشتند که ما این بازیکن را راضی کنیم. او را راضی کردیم که تو بازیکن استقلال هستی، اما طبیعی بود که او به سمت مدیر برنامه‌اش گرایش داشته باشد، ۷۰۰ میلیون قرارداد او بود و ۱۰۰ هزار دلار حق ترانسفر در قرارداد این بازیکن اعمال شد تا باشگاه سود ببرد اگر من این آپشن‌ها و ۵۰ و ۱۰۰ هزار دلار‌ها را برای جدایی گذاشتم به دلیل این بود که چیزی به باشگاه برسد.
  • توفیقی گفت: در مورد امید ابراهیمی و غفوری هم توضیح دارم. من سوالی از رسانه‌ها می‌پرسم ،کی ابراهیمی و غفوری با باشگاه‌هایشان دو ساله قرارداد بسته‌اند؟ کدام بازیکن فوتبالی در این سطح در استقلال و پرسپولیس قرارداد طولانی‌مدت می‌بندند؟ همیشه بازیکنان قرارداد یکساله می‌بندند و تا زمانی که تسویه حساب مالی‌شان صورت نگیرد پای امضای جدید نمی‌آیند ما یا باید با ابراهیمی و غفوری یکساله می‌بستیم و در حین مذاکرات باید یا به آن‌ها می‌گفتیم خداحافظ آیا هوادار استقلال قبول می‌کند من به امید ابراهیمی بگویم خداحافظ. یا اینکه باید بپذیریم در این شرایط از خدمات آن‌ها برای استقلال بهره‌مند شویم.

امیدوارم پادوانی بتواند روی پایش بایستد

  • او در مورد آخرین وضعیت پادوانی گفت: می‌دانید که پادوانی دچار آسیب‌دیدگی شده و ما او را در اهواز عمل جراحی کردیم و سپس به تهران آوردیم. زمانی که در تهران حضور داشت برای او پرستار استخدام کردیم و الان هم در هلال‌احمر با او کاردرمانی می‌شود. عضلاتی که باید به تحرک می‌افتاد در هلال‌احمر به روش‌های دیگر در حال بازگرداندن است.

از پادوانی در کادر فنی استفاده می‌کنیم

  • معاون باشگاه استقلال در مورد پادوانی گفت:قرارداد پادووانی هم مثل دیگر بازیکنان یکساله است و در حقیقت طبیعی است که ما هزینه‌های درمان این بازیکن را پرداخت کنیم. با او صحبت کردم و او گفت: "اگر بتوانم فوتبال بازی کنم ترجیح می‌دهم به فوتبال برگردم". ما تمام هزینه‌های درمانی او را پرداخت می‌کنیم اگر نتوانم بازی کند تصمیم دیگری می‌گیرم، اگر او بتواند بازی کند که خدا را شکر می‌کنیم، اما اگر به هر دلیلی نشود ما پیشنهاد کادر فنی را برای او داریم.

سرمربی تیم باید نظرش را بدهد

توفیقی درباره اینکه شایعه شده که استقلال و پرسپولیس نمی‌خواهند در سوپرجام بازی کنندگفت: این مسئله در حیطه وظایف من نیست و سرمربی تیم با توجه به شرایطی که تیم دارد باید نظرش را بدهد ما تابع قوانین سازمان لیگ هستیم.

خیلی‌ها آرزوی داشتن رحمتی را دارند

توفیقی با اشاره به اینکه همه تیم‌های ایران رحمتی را می‌خواهند، گفت:اگر یادتان باشد زمانی با رحمتی قرارداد سه ساله امضاء شد که او یک سال با استقلال قرارداد داشت و معمولاً با این تیم یکساله قرارداد می‌بست ما زمانی با رحمتی قرارداد امضا کردیم که در اوج دوران آمادگی بود و در آن زمان پرویز مظلومی سرمربی تیم بود. آن زمان هواداران استقلال خواهان باقی ماندن رحمتی بودند و طبیعتا هنوز هم از توانایی‌های فنی او چیزی کم نشده و همین حالا هم خیلی از تیم‌های ایران آرزو دارند این بازیکن را در اختیار داشته باشند. اینکه چرا رحمتی به تیم ملی دعوت نمی‌شود و شایستگی‌های او نادیده گرفته می‌شود بحثی نیست که الان بخواهیم در موردش صحبت کنیم،در دیدار‌های حساس که درون دروازه می‌ایستد بازی را برای ما در می‌آورد. در مورد حیدری هم باید بگویم آپشن‌هایی در سال‌های گذشته در قرارداد این بازیکن وجود داشت که به او پرداخت نشده بود و به نوعی حق‌الناس محسوب می‌شد.

وی تصریح کرد: حضور بازیکنی مثل حیدری در استقلال یعنی پاس گل قهرمانی جام حذفی. حیدری هم الان به استقلال کمک می‌کند و این مواردی نیست که آدم بتواند به سادگی از کنار آن عبور کند. آن زمان به تقاضای علیرضا منصوریان که سال اولش را در تیم ما سپری می‌کرد قرارداد سه ساله با او امضای شد که به عنوان بزرگ‌تر در تیم بازی کند شما ببینید نمی‌توانیم به یکباره تیم را از بازیکنان بزرگ‌تر خالی کنیم. چرا که تیم نیازی مبرم به بازیکنان با تجربه دارد تا جوان تر‌ها بتوانند از آن درس بگیرند و طبیعی است که هر شخص دیگری هم جای ما بود با رحمتی و خسرو حیدری قرارداد‌های طولانی‌مدت امضاء می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار