وزارت خارجه عربستان به اظهارات امانوئل مکرون که روز گذشته گفته بود نخست‌وزیر لبنان در عربستان سعودی بازداشت بوده است، واکنش نشان داد.

واکنش عربستان به اظهارات مکرون درباره بازداشت حریریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وزارت خارجه عربستان سعودی روز سه‌شنبه به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، درباره بازداشت سعد حریری، نخست وزیر لبنان، واکنش نشان داد.

این وزارتخانه در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «جناب آقای مکرون در مصاحبه‌ای با تلویزیون فرانسوی بی اف ام گفته بود سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در عربستان سعودی بازداشت شده بوده است. این (اظهارات) صحت ندارد.»

در ادامه این توییت ادعا شده است: «ما بی‌صبرانه خواهان همکاری با مکرون برای مقابله با نیروهای متخاصم در منطقه به خصوص ایران و گروه‌های تحت حمایت آن هستیم.»

ادعاهای وزارت خارجه عربستان در حالی مطرح شده است که امانوئل مکرون در مصاحبه‌ای گفته بود در صورتی که تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه انجام نمی‌شد، سعد حریری همچنان در بازداشت باقی می‌ماند.

وی با اشاره به این‌که نخست وزیر لبنان چند هفته در عربستان سعودی در بازداشت به سر برده است افزود: «اگر فرانسه حضور نداشت، صدای ما به گوش نمی‌رسید و اکنون که با یکدیگر در حال گفتگو هستیم، در لبنان جنگی برپا بود... همین مسئله من را بر آن داشت به ریاض سفر کنم و در گفتگو با ولیعهد عربستان (محمد بن سلمان) او را متقاعد کنم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار