یک مقام مسئول گفت: میزان نهایی خسارت و انواع محصولاتی که در پی سرمازدگی اخیر دچار خسارت شدند، پایان خرداد اعلام خواهد شد.

برآورد نهایی خسارت سرمازدگی دیررس بهاره تا پایان خرداد/ 23 درصد باغات کشور بیمه هستندمجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در پی سرمازدگی اخیر، باغات  22 استان کشور دچار خسارت شدند، اظهار کرد: اگرچه صندوق بیمه محصولات کشاورزی برآورد اولیه میزان خسارت را بیش از 7 هزار تومان اعلام کرده است، اما پیش‌بینی می‌شود، میزان خسارت از این رقم بالاتر باشد چرا که ممکن است محصولاتی که هم اکنون روی درخت ماندند ناشی از سرمازدگی اخیر دچار ریزش شوند.

به گفته وی، تا پایان خرداد میزان نهایی خسارت و انواع محصولاتی که در پی این حادثه طبیعی دچار خسارت شدند، اعلام خواهد شد.

شادلو با بیان اینکه حداکثر 22 تا 23 درصد باغات کشور بیمه هستند، افزود: براین اساس خواستار تقویت بیمه کشاورزی در این بخش هستیم.

نایب رئیس اتحادیه باغداران در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با وجود سرمازدگی اخیر، آیا نیازی به واردات میوه وجود  دارد؟، تصریح کرد: در دو دهه اخیر، تولید محصولات باغی دو برابر نیاز داخلی بود که در پی سرمازگی اخیر تنها ممکن است با مازاد تولید روبه‌رو نباشیم، اما نیازی به واردات نداریم.

انتهای پیام/

نیازی به واردات میوه نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار