مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی از ادامه یافتن جشن های گلریزان به صورت فصلی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: امسال چهار جشن گلریزان در شهرستانهای مهاباد،میاندوآب،ماکو و شوط برگزار شده که در کنار کمک های مالی مردمی و خیران، 11 قطعه زمین و مغازه توسط شوراهای اسلامی شهر، خانواده شهدا و اوقاف برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه اهدا شده است.

میرعلی اکبر بنی هاشمی با بیان اینکه در چهار شهرستان ذکر شده در مجموع 3 میلیارد نهصد میلیون ریال جمع آوری شده است افزود:مردم خیرمهابادبیشترین میزان اهدایی را با رقم حدود یک میلیارد و500 میلیون ریال داشته اند.

وی با اشاره به اینکه امسال 19 تا 24 جشن گلریزان در شهرستان ها و بخش های آذربایجان غربی برگزار می شود، افزود: 70 درصد زندانیان جزو دهک های پایین جامعه هستند و بر این اساس تلاش می کنیم تا مانع از فروپاشی و یا بروز آسیب های اجتماعی در خانواده خانواده زندانیان شویم.

بنی هاشمی افزود: نرخ بازگشت به زندان زندانیان در برخی موارد 47 درصد بود اما با شروع نظارت "مرکز مراقبت پس از آزادی زندانیان"،نرخ بازگشت به زندان سه درصد کاهش یافته که در نوع خود انقلاب بزرگی در کمک به زندانیان و کاهش آسیب های اجتماعی است.

ستاد دیه آذربایجان غربی تاکنون چهار هزار و 809 نفر از زندانیان غیرعمد را به آغوش خانواده هایشان بازگردانده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری جشن گلریزان

برچسب ها: جشن گلریزان ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.