رئیس‌جمهور آمریکا از انتخاب ژنرال میلر به عنوان گزینه خود برای فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان خبر داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی ژنرال «آستین اسکات میلر» را به عنوان گزینه خود برای سمت فرماندهی جدید نیروهای آمریکایی در افغانستان معرفی کرده است.

در نتیجه، «میلر» قرار است جایگزین ژنرال «جان نیکلسون» شود که از مارس 2016 فرماندهی جنگ افغانستان را بر عهده داشته است. میلر نهمین ژنرال آمریکایی است که در جنگ 17 ساله افغانستان کنترل نیروهای آمریکایی را در این کشور بر عهده داشته است.

میلر در حال حاضر رئیس فرماندهی مشترک عملیات ویژه آمریکاست. وی همچنین در نبرد موگادیشو در سال 1993 که در بین آمریکایی ها به «سقوط شاهین سیاه» مشهور است به عنوان فرمانده نیروهای دلتا خدمت کرده است. میلر به سبب اقداماتش در این نبرد یک نشان ستاره برنزی هم دریافت کرد. نبرد موگادیشو به عملیات نیروهای آمریکا علیه شبه نظامیان سومالیایی گفته می شود. میلر همچنین در چندین عملیات دیگر در بوسنی و سومالی و همچنین افغانستان و عراق حضور داشته است.

ترامپ در تابستان سال گذشته با ارائه یک راهبرد جدید، تعداد نیروهای حاضر در افغانستان را به 14000 نفر افزایش داد. رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد خروج این نیروها بستگی به شرایط این کشور دارد.

این در حالی است که با وجود افزایش تعداد نیروهای حاضر در افغانستان، به تازگی عناصر گروه تروریستی طالبان چندین حمله در این کشور انجام داده اند. در ماه گذشته میلادی عناصر گروه تروریستی طالبان دو حمله انتحاری در کابل، پایتخت افغانستان انجام دادند که به کشته شدن دهها نفر از جمله 10 خبرنگار منجر شد.

به دنبال وقوع این حملات، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما پیش بینی هایی کرده ایم و در حال به کارگیری همه تلاش خود هستیم که بسیاری از این حمله ها علیه مردم بی گناه را خنثی کنیم. اما متأسفانه گاهی متوقف کردن برخی از این حملات امکانپذیر نیست.

همچنین گزارشی که به تازگی درباره مأموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان انجام شده است، نشان می دهد که «پیشرفت اندکی» در تأمین امنیت مردم افغانستان بدست آمده است.


انتهای پیام/

معرفی گزینه ترامپ برای تصدی سمت فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار