رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نگاه بسیج حقوقدانان به واقعیات جامعه و نیازهای حقوقی باید کلان و راهبردی باشد.

نگاه بسیج حقوقدانان به واقعیات جامعه و نیازهای حقوقی باید کلان و راهبردی باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه هیات اندیشه ورز بسیج حقوقدانان استان کرمان اظهار داشت: تشکیل هیات های اندیشه ورز در سطوح و لایه های مختلف بسیج از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)است و بر این اساس هم در دستور کار بسیج حقوقدانان قرار گرفته است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود:ادامه حیات بسیج بسته به نگاه انقلابی این نهاد مقدس است حیات بسیج متاسفانه در حوزه حقوق هم مثل سایر حوزه نگاه کلیشه ای به مسایل جامعه است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطر نشان ساخت:برای درک صحیح واقعیات جامعه و تعریف مسیر تحولات و پیمودن این مسیر و هدایت نگری و حرکت در مسیر اهداف انقلابی،تشکیل هیات های اندیشه ورز در بدنه بسیج بایستی نهادینه شود

وی ادامه داد: در یک کلان نگری ملت بزرگ ایران با رهبری یک مرجع دینی، یعنی حضرت امام خمینی(ره) ، انقلاب بزرگ و بی نظیر را به پیروزی رساندند.

موحد تصریح کرد: این انقلاب اهداف و آرمان‌های بلندی را دنبال می کند،استقلال در تمام ابعادش من جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی،آزادی با تعاریفی که در اصول و مبانی دینی آمده است،تحقق حاکمیت دینی با مشارکت و مبتنی بر اراده عمومی و عدالت اجتماعی.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در برخی از این مولفه ها و آرمان ها همانطور مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند پیشرفت های چشمگیری حاصل گردیده است و در برخی از این اهداف رشد مناسبی حاصل نگردیده است .

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: من حیث المجموع فاصله زیادی با اهداف و رسالت های انقلاب اسلامی داریم، باید گفت برای رسیدن به اهداف مقدس این انقلاب نیاز به مجاهدات ها، مقاومت ها و هزینه های زیادی وجود دارد.

وی گفت: مهم این است که ملت ایران استوار و محکم بر محور ولایت برغم همه موانع و تهدیدات و آسیب هایی که دشمنان این نظام و انقلاب چه بیرونی و چه درونی ایجاد می کند در مسیر اهداف انقلاب حرکت می کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از نقاط قوت و امیدبخش ملت ایران برای تداوم مسیر حرکت انقلابی اش تفکر و اندیشه بسیجی است.

موحد افزود: مقوله ای که امروز در جهان اسلام در حال رشد، توسعه و الگو برداری می باشد. و استکبار جهانی را به وحشت انداخته است و تمام برنامه های تبلیغی و اقتصادی خودش را معطوف به این کرده است که طرز تفکر و این اندیشه را ناکارآمد جلوه دهد.

وی اظهار داشت: در نقطه مقابل باید اندیشه و تفکر بسیجی را در جامعه تقویت و رشد داد تا نهادینه شود. لذا مطالبه جویی مقام معظم رهبری این است که هیات های اندیشه ورزی مرکب از صاحبان قلم، اندیشه و فرهیختگان در تمام لایه ها و سطوح بسیج سازماندهی و فعال شوند. تا این هیات ها پشتوانه علمی کارآمد و تاثیر گذار در همه عرصه های تصمیم گیری، تصمیم سازی، برنامه ریزی و حرکت علمی پرشتاب به سمت اهداف انقلاب باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: این مطالبه حکیمانه مقام معظم رهبری دلالت بر درک صحیح ایشان از واقعیات جامعه دارد که پیمودن مسیر تحولات بسمت آرمانهای بلند انقلاب محتاج یک عقبه و پشتوانه عالمانه در همه ی لایه های بسیج دارد. و بایستی در دستور کار قرار گیرد تا توان علمی و پژوهشی کارشناسان و افراد خلاق و مبتکر در عرصه های مختلف از جمله نیاز های واقعی حقوقی کشور بکار گرفته شود و نظام تصمیم گیری در کشور عادلانه گردد.

وی پرهیز از خود رایی، بکارگیری خرد جمعی- جمع اندیشی، گروهی شدن تصمیمات، تولید علم و پرهیز از آزمایش و خطا، ایجاد روحیه همکاری و تعامل – هم اندیشی، اینده نگری و خروج از روزمرگی و مطالبه گری صحیح و عالمانه (نه فردی) را از مزایای تشکیل هیات های اندیشه ورز بیان کرد.

موحد در پایان بیان کرد: اگر بخواهیم برای کارهای بزرگ مثل گذشته به بسیج امید بست باید این نهاد انقلابی منبع تولید فکر و علم و اندیشه های راهبردی باشد.

 

انتهای پیام/س

تفکر و اندیشه بسیجی نقطه قوت ملت برای تدام مسیر حرکت انقلاب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار