به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین جلسه مجازی دانشگاههای علومپزشکی کشور در قالب تیمهای ارزیاب، و همکاران ستاد طرح تحول روز گذشته تشکیل شد.
عطاالله پورعباسی دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت در این جلسه با بیان اینکه برنامه های اقدام بستههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به 3 سطح ستادی، کلان منطقه و دانشگاهی تقسیم شده، از برنامه ریزی برای پایش مراحل اجرایی سخن گفت و افزود: هدف این است که ارزیابی در این سطح به شیوه کیفی انجام شود و ارزیابی کمی این برنامه های اقدام نیز از طریق سامانه مربوطه انجام شود.
پور عباسی در ادامه به تشریح فرمهای ارزیابی کیفی پرداخت و گفت: در مرحله ارزیابی کیفی از ارزیابان میخواهیم که وضعیت روند تحقق را به صورت کیفی بررسی کنند.
وی از 2 مرحلهای بودن این ارزیابی کیفی خبر داد و گفت: فاز یک این ارزیابی، یک مرحله ارزیابی درونی است و فاز 2 یک ارزیابی بیرونی است که از مناطق میخواهیم تا به صورت متناظر یکدیگر را ارزیابی کنند و در نهایت همه نتایج به ستاد منتقل میشود تا بررسی نهایی انجام شود.
دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اشاره به اینکه فاز ارزیابی درونی تا پایان خردادماه انجام خواهد شد، افزود: برای تیرماه، بازدید منطقهای تنظیم میشود و تیمهای ارزیابی تا آخر تیرماه مناطق را ارزیابی می کنند.
پورعباسی با بیان اینکه ارزیابی های منطقه ای در بازه های زمانی سه ماهه انجام خواهد شد، اظهار کرد: فاز دوم و سوم این ارزیابی در مهر و دیماه سال جاری انجام خواهد شد.
دبیر ستاد تحول و نوآوری با اشاره به اینکه شاخصهای برنامههای عملیاتی به قوت خود باقی خواهدبود، کرد: الگوی برنامههای کیفی، منافاتی با برنامههای عملیاتی ندارد اما از آنجا که برنامههای عملیاتی فقط با شاخص کمی انجام میشود به شاخص کیفی هم به طور موازی نیاز دارد.
انتهای پیام/