شهردار همدان از احداث بیش از 25 پارک در نواحی مختلف شهر همدان خبر داد.

احداث 25 پارک در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عباس صوفی ،شهردار همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امسال بیش از 400 میلیارد تومان طرح عمرانی در همدان اجرا خواهد شد، گفت: عملیات بیش از 25 پارک در همدان آغاز می شود بشکلی که پارک 100 هکتاری ولایت و پارک 250 هکتاری اکباتان نمونه ای از این پارک ها است.

وی به پارک 100 هکتاری حیدره اشاره کرد و ادامه داد: مطالعات این پارک بزرگ پارسال انجام شد و یکی ازبزرگترین و بی نظیر ترین پارک های همدان و کشور خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی رشد 56 درصد را داشته ایم ،افزود: امسال رشد خوبی در این زمینه داشتیم و بزودی عملیات 200 طرح بشکل رسمی آغاز می شود.

صوفی با اشاره به اینکه  افتخار می‌کنم شهر همدان تبدیل به کارگاه عمرانی شود، اظهار داشت:  طرح تقاطع شهید همدانی ۱۵ ماه عقب‌افتادگی داشت که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.
شهردار همدان به حوزه حمل و نقل و پایانه ها نیز اشاره کرد و افزود: قبول دارم وضعیت زیر ساختی در حوزه حمل‌ و نقل و پایانه‌ها ضعیف است و باید در این زمینه کار شود‌.
وی با بیان اینکه اتوبوس‌های همدان جزء مسن‌ترین اتوبوس‌های کشور است، گفت: ۱۵دستگاه اتوبوس خریداری شده اما شرکت سازنده تحویل نداده است.

این مسئول به افتتاح دفتر نماینده وزارت امور خارجه اشاره و خاطر نشان کرد: درچند روز آینده شاهد افتتاح دفتر نماینده وزارت امور خارجه در همدان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در حال انجام است به طوریکه امسال احداث ۲ پارکینگ طبقاتی را آغاز خواهیم کرد، یادآور شد: باید بپذیریم همدان کلانشهر شده است به طوریکه کلانشهر شدن همدان در هیئت دولت مصوب شده است و باید به ایجاد زیرساخت‌های کلانشهر شدن پیش برویم.

صوفی با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری با ۳۹ درصد افزایش ۶۵۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: همدان به لحاظ جایگاهی که در کشور دارد، نیازمند توجه بیشتر در همه حوزه‌هاست چرا که  این شهر با سابقه فاخر و تاریخ بزرگ و ماندگار لیاقت بالاتر از اینها را دارد و باید همه کمک کنیم تا آن را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

شهردار همدان با اشاره به برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ بیان کرد: دو رویداد بسیار مهم در سال ۹۷ در همدان برگزار خواهد شد که باید از این فرصت استفاده کرده و ظرفیت‌های همدان را به دنیا نشان دهیم و بشناسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تبلیغات این رویداد یک پکیج آماده شده و توسط دبیرخانه شهرداری به ستاد اصلی رویداد ۲۰۱۸ تقدیم شده است، ادامه داد: در حوزه همدان ۲۰۱۸ اقداماتی صورت گرفته به طوریکه وضعیت ظاهری شهر ساماندهی شده است.

صوفی با تأکید بر اینکه بر روی موضوع همدان ۲۰۱۸ به اندازه کافی در کشور کار شده و حساسیت لازم ایجاد شده است، گفت: بودجه برای این موضوع پیشنهاد شده و منتظر تصویب و ابلاغ به شهرداری هستیم و اینکه چقدر بودجه و با چه فرأیندی در اختیار ما گذاشته شود، وظیفه مدیریت عالی در حوزه ۲۰۱۸ است.

صوفی با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی استاندار جهانی است و معتقدم  این کار شهرداری قابلیت دفاع دارد، پیگیری در تهران به منظور ایجاد خبرگزاری توسط شهرداری را تکذیب کرد و افزود: معتقدم شهرداری باید خبرگزاری داشته باشد اما در تهران به دنبال خبرگزاری نبوده‌ام و اگر قرار باشد خبرگزاری ایجاد شود به طور قطع از نیروهای همدان استفاده می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه یکی از راه‌های درآمدزایی شهرداری از محل پروانه ساختمانی و عوارض نوسازی است، گفت: سال گذشته ۹۶۰ فقره پروانه ساختمانی برای یک میلیون مترمکعب صادر شده که امسال به علت تغییرات ارزی نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته به طوریکه در ۲ ماهه امسال ۱۲۵ هزار مترمربع پروانه صادر شده است.
صوفی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷ درصد شهروندان همدانی عوارض نوسازی را پرداخت کردند، ادامه داد: شهرداری در زمینه ایجاد درآمد پایدار وارد شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی درباره ساخت‌و‌سازهای اماکن و رستوران‌های بدون مجوز در  سطح شهر همدان، بیان کرد: این ساخت‌وسازها از دوران قبل بوده البته اگر منظور رستوران عمارت در خیابان مهدیه است که مجوز فعالیت موقت گرفته و سالانه حق بهره‌برداری به شهرداری پرداخت می‌کند.

صوفی ادامه داد: موضوع رستوران عمارت توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ باید اظهارنظر شود و رأی برج سعیدیه نیز توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده و پارکینگ آن در حال ساخت بوده و موضوع آن تمام شده است.

شهردار همدان درباره احداث مسیر برگشت جاده گنجنامه نیز گفت: برای انجام مطالعات امکان‌سنجی قراردادی با دانشگاه بوعلی‌سینا منعقد شده و ظرف چند روز آینده کار اجرایی مطالعات آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ج

بیش از 25 پارک در همدان احداث می شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار