برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم بهاری شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، امامزاده داوود (ع) است که يكی از مشهورترين امامزاده‌های اطراف تهران به شمار می‌رود و در كوهستان‌های شمال غربی شهر تهران واقع شده است.

حرم امامزاده داوود(ع) محلی دلنشین و آرام برای پایان هفته‌ای به یادماندنی

بنای امامزاده داوود(ع) در 15 کیلومتری فرحزاد قرار گرفته و از لحاظ جغرافیایی منطقه‌ای سردسیر و خنک برای تفریحات بهاری و تابستانی است. بیشتر شهرت امامزاده داوود(ع) به خاطر مسیر منتهی به امامزاده است که از میان دره‌های زیبا و سرسبز می‌گذرد و در تمام فصول، به خصوص در ایام خنک سال مسافران و گردشگران بسیاری از این مناظر دیدن می‌کنند.

نسب امامزاده داوود(ع) به چهارمین امام شیعیان می‌رسد

آن طور که در منابع و کتب تاریخی آمده است، نسب امامزاده داوود (ع) با پنج واسطه به امام زین العابدین (ع) می‌رسد و در دو فصل بهار و تابستان زائران بسیاری برای زیارت این آستان مطهر این امامزاده می‌آیند.

این بقعه برای اولین بار در زمان صفویه بنا شد و آنچه در حال حاضر به جای مانده است، حرم هشت ضلعی کنونی به طول شرقی غربی 6 متر و عرض تقریبی 5 متر با سرداب زیر آن است.

امامزاده داوود محلی دلنشین و آرام برای پایان هفته ای به یادماندنی

تشریح فضای جغرافیایی امامزاده داوود (ع)

در فصول سرد سال در منطقه‌ای که امامزاده داوود (ع) واقع شده است، برف سنگینی می‌بارد و تقریبا امکان زیارت از این مسیر را ناممکن می‌سازد. علاوه بر برف عمیق، وجود دره‌های خطرناک و بهمن گیر خود عاملی برای جلوگیری از تردد زمستانه در این منطقه است. وجود حیوانات وحشی نیز به دلیل متروک بودن جاده کمی خطرناک به نظر می‌رسد.

حرم امامزاده داوود(ع) محلی دلنشین و آرام برای پایان هفته‌ای به یادماندنی

مسیر اصلی این امامزاده در گذشته نه چندان دور، همین مسیر فرحزاد بوده که در حال حاضر به واسطه احداث جاده آسفالته مناسب کمی از رونق افتاده است.

مسیر آسفالته جدید امامزاده داوود (ع) از طریق کن و روستای سولقان به این امامزاده منتهی می‌شود. این مسیر اندکی طولانی تر است،  اما  در هر حال در صورتی که تنها قصد زیارت امامزاده را دارید؛ مناسب تر است.

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران برای رفتن به امامزاده داوود(ع)

بهترین راه برای رفتن به امامزاده داوود (ع) استفاده از وسیله نقلیه شخصی است و باید در جاده «کن» به طول 25 کیلومتر بروید تا به این امامزاده برسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگری ، تهرانگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
واله اين دستفروشا را زوار رو بستن نميذارن زوار راحت برن تو حرم و بيان و شهرداريم حريفشون نيست مردم باس خريد از دستفروشا رو تحريم كنن تا مجبور شن برن و راه باز بشه
آخرین اخبار