مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:اختصاص آب آشامیدنی در چند روز گذشته حدود 40درصد کاهش یافته که تاثیر قابل توجهی در نامتعادل بودن عرضه و تقاضای آب در اصفهان داشته به طوری که در برخی مناطق افت فشار آب وجود دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هاشم امینی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز در ایام پرمصرف بیش از 14ونیم متر مکعب در ثانیه است گفت: اختصاص آب آشامیدنی در چند روز گذشته حدود 40درصد کاهش یافته که تاثیر قابل توجهی در نامتعادل بودن عرضه و تقاضای آب در اصفهان داشته به طوری که در برخی مناطق افت فشار آب وجود دارد.
وی با مقایسه تولید آب در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت96 افزود: تولید آب آشامیدنی در اردیبهشت امسال نسبت به پارسال 31درصد کاهش یافته و همچنین در اردیبهشت سال جاری تولید آب نسبت به نیاز آبی 34درصد کاهش را نشان می دهد.
امینی کاهش سرانه مصرف آب را یکی از عوامل برون رفت از تنش آبی در اصفهان برشمرد افزود: در حال حاضر سرانه مصرف در بخش خانگی حدود 154 لیتر در شبانه روز است که این رقم با توجه به اقلیم آب وهوایی اصفهان باید به 130 لیتر در شبانه روز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه علاوه بر کاهش تخصیص30تا40 درصدی آب، طرح جاری نبودن زاینده رود هم بر کاهش آبدهی چاهها تاثیر نامطلوبی داشته است گفت: چاه های فلمن به دلیل جاری نشدن زاینده رود در سالهای اخیر از مدار بهره برداری خارج شدند.

وی گفت: امسال برای تامین 750 لیتر آب در ثانیه ،حفاری و تجهیز 82 حلقه چاه در استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 72حلقه چاه جانمایی شد و حفاری 26حلقه چاه آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان مردم را به سازگاری با شرایط آب و هوایی فراخواند و گفت: ساکنان استان اصفهان باید به این باور برسند که اقلیم اصفهان خشک است و از بد مصرفی خوداری کنند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.