معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: شهرهای استان برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردارند.

شهرهای استان برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران ظرفیت بالایی دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید فروتن،معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نشست با اعضای مجمع کتابخانه های تخصصی و بزرگ (مکتب) گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تولید، هدایت، اجرا و نظارت در حوزه کتاب فعال است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه تولید همدان جزو استان هایی است که مجوز صادر می کند اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه ها، جام باشگاه های کتابخوانی، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، روستاها و عشایر دوست دار کتاب  برنامه‌هایی است که در حوزه اجرایی انجام می شود.

فروتن اضافه کرد: چند سالی است برنامه جام باشگاه های کتابخوان راه‌اندازی شده و این برنامه با مشارکت قابل توجهی در همدان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اهمیت انتخاب یک شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران هم بیان کرد: این برنامه از سال ٩٣ در کشور اجرا و با توجه به پیشنهادهای استان‌های مختلف، یک شهر که برنامه ابتکاری و قابل توجهی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه کرده باشد به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی می شود.

وی با بیان اینکه همدان و شهرستان های استان ظرفیت های بالایی برای کسب این عنوان دارند بیان کرد: این امر نیازمند هم گرایی فرهنگی و هم افزایی است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: اگر به پتانسیل شهرهای استان توجه شود، به عنوان نماینده همدان برای طرح پایتخت کتاب ایران گزینه مناسبی است.

انتهای پیام/ ش

اگر به پتانسیل شهرهای استان توجه شود، به عنوان نماینده همدان برای طرح پایتخت کتاب ایران گزینه مناسبی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار