مدیر کل میراث فرهنگی استان در بازدید از درخت چنار کهنسال روستای زیاران آبیک گفت: کار مستند نگاری این درخت برای در ثبت ملی به زودی آغاز می‌شود.

درخت چنار زیاران ثبت ملی می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ محمد علی حضرتی‌ها مدیر کل میراث فرهنگی استان  افزود: برخی از اهالی زیاران نسل به نسل وجود این درخت را تایید کردند و براساس نظرکارشناسان قدمت این درخت به بیش از هزار سال می‌رسد.

وی افزود: با رویت کارشناسان میراث فرهنگی مرحله اولیه مستند نگاری برای جهت ثبت ملی این درخت در فهرست میراث طبیعی اغاز خواهد شد.

حضرتی‌ها گفت: قطر این درخت به بیش از ۹ متر و ارتفاع آن به ۲۰ متر میرسد و در مرکز روستای زیاران و در کنار منزل مسکونی آقای کریمیان زیارانی قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان درباره این اثر طبیعی گفت: با توجه اینکه بخش زیاد این درخت کهنسال در ملک شخصی آقای زیارانی قرار دارد، با وقف و اهداء این ملک به اداره میراث فرهنگی ضمن حفظ و آزاد سازی محوطه این اثر طبیعی، کار مستند نگاری برای ثبت ملی به عنوان یک اثر طبیعی در روستای زیاران اغاز خواهد شد.

آقای ابراهیم کریمیان زیارانی پدر شهید شکر الله کریمیان زیارانی منزل مسکونی خود در جوار این درخت کهنسال را برای فعالیت‌های فرهنگی به میراث فرهنگی آبیک اهداء کرد.

انتهای پیام/

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی از درخت چنار کهنسال روستای زیاران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار