آمادگی و مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگل ها موضوع نشست امروز ستاد بحران شهرستان مهاباد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،ستاد بحران مهاباد تشکیل جلسه دادمسئول آتش نشانی مهاباد گفت: به سبب بارش‌های مناسب و رشد چشمگیر علف ها در سالجاری، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و مزارع در فصل تابستان وجود دارد که با ایجاد ایستگاههای آتش نشانی در روستاها میتوان با آن مقابله کرد.

احمدی افزود: سالانه 350 تا 600 مورد آتش سوزی در شهرستان مهاباد اتفاق می افتد که 80 درصد این حریق ها مربوط به مراتع است.

دهیار روستای کیکته و مسئول آتش نشانی این روستا هم گفت:آموزش دهیاران و روستائیان در خصوص راه‌های مقابله با عوامل ایجاد حریق در مزارع و مراتع ضروری است.

بختیار آسیابانی افزود: در دسترس بودن ادواتی همچون سمپاش و دستگاه‌های شخم زنی در  زمین های کشاورزی و باغات می توانند سبب کاهش خسارات آتش سوزی شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد هم گفت: شهرستان مهاباد 194 هزار هکتار مرتع دارد که از میزان 700 هکتار آن جنگل است.

مجیدپاتو افزود: با آموزشهای لازم به صاحبان مراتع و روستائیان و نیز حضور به موقع در زمان وقوع آتش سوزی می توان از تخریب این منابع مهم و ارزشمند جلوگیری کرد.

بخشدار مرکزی مهاباد هم در این نشست بر لزوم حفاظت از منابع طبیعی و مراتع تأکید کرد و گفت: همگان در برابر این امر مهم مسئول هستند و وظیفه  دارند منابع طبیعی را به طور صحیح و سالم به  آیندگان تحویل دهند.

سلیمان پاکزاد اضافه کرد: همه ارگان ‌ها و ادارات وظیفه دارند تمامی تجهیزات و امکانات خود را در اختیار تیم‌ های اطفای حریق در زمان بحران قرار دهند.

انتهای پیام/ع

آتش سوزی در مراتع

برچسب ها: آتش سوزی ، مرتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.