مراجعه افراد به مراکز درمانی کلاردشت با علائم تهوع، استفراغ و درد در ناحیه شکمی که از روز یکشنبه ۶ خرداد شروع شده بود امروز کاهش یافت.

فرزاد گوهردهی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: مراجعه افراد به مراکز درمانی کلاردشت با علائم تهوع، استفراغ و درد در ناحیه شکمی که از روز یکشنبه ۶ خرداد تا دیروز به ۵۰۰ نفر رسیده بود از دیشب و امروز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از ۲۴ ساعت گذشته روند مراجعه  بیماران به مراکز درمانی رو به کاهش است، افزود: این بیماری همچنان قابل انتقال است و مسافرانی که آخرهفته به این منطقه مراجعه می‌کنند ضرورت دارد نکات بهداشتی را رعایت کنند.

گوهردهی گفت: شهروندان به موارد بهداشتی همچون ضدعفونی کردن تلفن، دستگیره درب منزل، شستشویی، سبزی، میوه‌ها و شستن دست‌ها با فاصله‌های زمانی کوتاه توجه کنند تا از انتقال این بیماری جلوگیری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران علت شیوع این ویروس را به دلیل بارندگی و آب شدن یخ‌های مناطق کوهستانی منطقه عنوان کرد و افزود: این ویروس از طریق خاک و آب‌های زیر زمینی به چشمه‌ها و رودخانه نفوذ پیدا می‌کند و انتقال می‌یابد.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب شهرستان با کلرزنی از انتشار ویروس به آب‌های آشامیدنی جلوگیری کرده است و شهروندان با نکات بهداشتی از جمله شستن دست‌ها را قبل از غذا خوردن در دستور کار خود قرار دهند.

گوهردهی از موج دوم انتقال این بیماری که از طریق فرد به فرد است خبر داد و گفت: افراد مبتلا در خانواده باید مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از انتشار این بیمار در میان اعضای خانواده انجام دهد.

وی افزود: این بیماری گوارشی یک ویروس به نام نورو ویروس است که برای فرد اختلال گوارشی ایجاد می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نورو ویروس از راه دهان، از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می‌شود و همچنین دست و سطوح آلوده به ویروس نیز از دیگر راه‌های شایع انتقال این بیماری است.

گوهردهی افزود: شهروندان علاوه بر رعایت بهداشت فردی از آب جوشیده استفاده کنند و از خوردن غذا‌های حاضری و کنسروی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون نفر درجهان به ویروس نورو مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/آ

کاهش مراجعه بیماران مبتلا به نورو ویروس در کلاردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.