سیاست‌گذاری‌های اقتصادی باید به سمت مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تحرکات احتمالی آمریکا در حوزه تحریم‌ها برود و در این بین سیاست‌گذاران اقتصادی و بانک‌ها نقش مهمی دارند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در رابطه با خروج آمریکا از برجام و سرنوشت تجارت خارجی کشور اظهار کرد: اتفاقات سیاسی در ایران همیشه برای فعالان اقتصادی و خصوصاً بازرگانان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و خصوصاً در سال‌های اخیر به دلیل افزایش حجم اخبار مربوط به برجام و تحریم‌ها این حساسیت افزایش یافته است.

مسعود گلشیرازی در ادامه افزود: همین امر باعث شد تا در این سال‌ها هر گونه تغییری در نحوه اجرای برجام با حساسیت از سوی فعالان اقتصادی دنبال شده و دلیل آن اثرپذیری فضای کسب و کار و اذهان فعالان اقتصادی از نتایج برجام است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: این اقدام رئیس جمهور ایالات متحده، نقض فاحش یک پیمان بین‌المللی و بی احترامی به تعهدات بین‌المللی بود که در مجامع بین‌المللی نیز این کار سرزنش شد.

وی خاطرنشان کرد: واکنش ایران به این اقدام کاملاً معقولانه و با خویشتن داری کامل صورت گرفته و این سیاست باعث شده تا هیچ دستاویزی به طرف مقابل داده نشود تا در مدت باقی مانده، رایزنی‌ها با اروپایی‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

گلشیرازی اذعان داشت: در حال حاضر اولویت بنگاه‌ها باید اندیشیدن به نحوه مقاوم‌سازی خود در برابر اتفاقات احتمالی در سطح بین‌الملل باشد.

وی ادامه داد: در طی سال‌های اخیر با توجه به ثمر رسیدن برجام، بسیاری از شرکت‌ها موجودی انبار خود که به کالاهای استراتژیک و مواد اولیه اختصاص داشت را کاهش دادند و نقدینگی حاصل از آن را صرف کاهش هزینه‌های مالی خود کردند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به بازگشت احتمالی تحریم‌ها باید این ذخایر استراتژیک مجدداً تأمین شوند تا تاب‌آوری اقتصاد ایران در برابر اقدامات احتمالی آمریکا افزایش یابد.

وی در پایان نقش بانک‌ها و دولت را در این امر پر رنگ ارزیابی کرد و یادآور شد: سیاست‌گذاری‌های اقتصادی باید به سمت مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تحرکات احتمالی آمریکا در حوزه تحریم‌ها برود و در این بین سیاست‌گذاران اقتصادی و بانک‌ها نقش مهمی دارند.

 

انتهای پیام/م

نقش مهم بانک ها در مقاوم سازی اقتصاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.