مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: رگباران باران توام با رعد و برق و وزش باد نسبتا"شدید و افت دما در راه است.

علی دولتی مهر، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بررسی و تحلیل نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهند با جنوبی و تند شدن وزش بادها و افزایش محسوس دمای هوا طی امروز پنجشنبه 10 خرداد نسبت به دیروز، بارندگی موقت گاهی به صورت رگباری توام با رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطقی از استان اردبیل طی ساعات ظهر تا عصر پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: از این رو بر اثر رگبارهای کوتاه مدت، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق استان اردبیل به ویژه در نواحی کوهستانی انتظار می رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در روز جمعه 11 خرداد وزش بادهای تند تا نسبتا شدید همراه با افزایش دما به ویژه در مناطق مرکزی استان اردبیل پدیده غالب خواهد بود.

دولتی مهر افزود: در روز شنبه با ورود سامانه ناپایدار به منطقه ضمن کاهش 6 تا 12 درجه ای دما در بیشتر مناطق استان اردبیل افزایش ابر و مه و بارش پیش بینی می شود.

وی گفت: در روز یکشنبه 13 خرداد نیز تداوم هوای خنک، ابری و مه آلود و در مناطقی بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

گفتنی است مدیریت بحران استانداری اردبیل طی اطلاعیه ای اعلام کرد افت دما از 6 تا 12 درجه دور از انتظار نیست و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها ضمن اطلاع رسانی مطلوب، آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی داشته باشند.

انتهای پیام/ح

بارش باران و تند باد شدید در اردبیل

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.