یک منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان خروج نیرو‌های این جنبش و مستشاران ایرانی از درعا و حومه قنیطره در جنوب سوریه را تکذیب کرد.

تکذیب خروج مستشاران ایرانی از سوریه از سوی یک مقام نزدیک به حزب‌اللهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری رای الیوم در گزارشی از بیروت نوشت: «شیخ صادق النابلسی»، از افراد نزدیک به حزب الله، روز پنجشنبه انتشار برخی خبر‌ها و گزارش‌ها درباره خروج نیرو‌های ایرانی و حزب الله از جنوب سوریه را تکذیب کرد. وی در عین حال حضور و نقش احتمالی و قریب الوقوع روسیه در جنوب سوریه را تایید کرد.

این مقام نزدیک به حزب الله در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم گفت: این خبر‌ها درست و واقعی نیستند و هدف برخی سایت‌ها و رسانه‌ها از انتشار این گونه مطالب مخدوش کردن حضور ایران در سوریه است.

النابلسی تصریح کرد انتشار این مطالب به نفع اسرائیل است که می‌خواهد مستشاران نظامی ایرانی از سوریه خارج شوند.

صادق النابلسی این سخنان را در واکنش به انتشار برخی خبر‌ها درباره تدارکاتی که برای خروج نیرو‌های ایرانی و حزب الله از درعا و حومه قنیطره در جنوب سوریه صورت می‌گیرد، بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: «مستشاران ایرانی با موافقت دولت سوریه در این کشور حضور دارند و مسئله خروج و ابقای این نیرو‌ها به توافق میان دمشق و تهران مرتبط می‌شود و فکر نمی‌کنم تا این لحظه کارشناسان ایرانی از سوریه خارج شده باشند».

او افزود: برخلاف ادعا‌های مطرح شده، هماهنگی مستمری میان دمشق و تهران درباره چگونگی و ماهیت نقش نظامی ایران در سوریه به ویژه در شرایط فعلی وجود دارد؛ زیرا مناقشات همچنان ادامه دارد و آمریکا به شکل فراگیر در اجرای برخی دستورالعمل‌ها مداخله می‌کند و در نتیجه خروج مستشاران ایران و حزب الله از جنوب سوریه مطرح نیست.

این مقام نزدیک به حزب الله گفت: چه بسا گفتگو‌ها و میانجی گری‌هایی از جانب روسیه برای استقرار در منطقه مرزی جولان صورت می‌گیرد... مدتی است که مسئله حضور پلیس روسیه در منطقه مطرح است.

النابلسی در عین حال اعلام کرد اولویت دمشق آزادسازی مناطق جنوب این کشور از اشغال گروه‌های تروریستی است و سخنان مربوط به خروج نیرو‌های حزب الله و مستشاران ایرانی فقط خواسته رژیم صهیونیستی است.

وی درباره اینکه آیا حزب الله با طرح‌های پیشنهادی برای حل بحران سوریه به ویژه در جنوب این کشور با انعطاف بیشتری تعامل خواهد کرد، گفت: «حزب الله تلاش می‌کند بحران سوریه از طریق گفتگو و راهکار سیاسی پایان یابد. حزب الله از هر راه حلی که حاکمیت سوریه را حفظ کند و نقش آن را در سطح منطقه محفوظ بدارد، استقبال می‌کند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمدرضا کیانفر
۱۷:۳۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل و آمریکا
آخرین اخبار