رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید بر دوری نظامیان از مسائل سیاسی گفت: روند اصلاحات در نهادهای امنیتی تداوم می یابد

ارگان های نظامی باید از سیاست به دور باشند/ روند اصلاحات در نهادهای امنیتی تداوم می یابدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی سفر به ولایت بلخ، با مقامات نظامی این ولایت دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور افغانستان از تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور قدردانی نمود و گفت: شما با تعهد ملی خود بقای افغانستان را تأمین کردید، من و تمام مردم افغانستان به هر یک از شما افتخار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه قوای مسلح افغانستان وضعیت را تغییر داده افزود: شما با همت والای خویش، توطئه‌های شوم دشمن را خنثی ساختید. اشرف غنی همچنین از آنها به‌خاطر کمک‌رسانی به‌موقع برای آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی تشکر و قدردانی نمود.

رئیس‌جمهور افغانستان گفت: من هر هفته از خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و نیز از معلولین آنها جویای‌احوال می‌شوم و رسیدگی به ورثه‌های شهدا در اولویت کار من قرار دارد.

وی تاکید کرد: براساس برنامه امنیتی چهار ساله، افغانستان به اهداف خود در جهت تأمین امنیت پایدار دست خواهد یافت و قوای مسلح ما به‌شمول قوای هوایی بیشتر تجهیز می‌گردند.

رئیس‌جمهور افغانستان بیان داشت که ارگان‌های ملی، امنیتی و دفاعی کشور باید در جهت مسلکی‌شدن بکوشند و از سیاست به‌دور باشند و تنها تعهد و تقوای شماست که معیار می باشد.

وی اضافه‌کرد که روند اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی تداوم می‌یابد و میکانیزم ترفیع نیز تدوین می‌گردد.

اشرف غنی حضور افراد مسلح غیر مسئول را غیر قابل قبول خواند و بر تغییر این وضعیت تأکید ورزید.

رئیس جمهور افغانستان انتخابات را پروسۀ ملی و اساسی دانست و گفت که دشمنان افغانستان از ارادۀ مردم می‌هراسند و مردم ما با بسیج ملی باید انتخابات را با موفقیت به‌انجام برسانند، زیرا مشروعیت نظام از رأی مردم تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.