نمایندگان پارلمان جمهوری چک طرح دولت این کشور را برای افزایش شمار نظامیان در افغانستان و دیگر کشورهای خارجی تایید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان پارلمان جمهوری چک طرح دولت این کشور را برای افزایش شمار نظامیان در افغانستان و دیگر کشورهای خارجی تایید کردند.

بر اساس این طرح، دولت چک تا سال 2020 در مجموع 390 نیروی نظامی را در افغانستان مستقر می کند. تعداد کنونی سربازان چک در افغانستان 230 نفر است. این طرح در قالب بخشی از عملیات حمایت قاطعانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت می گیرد که خدمات آموزش، مستشاری و کمک های خود را در اختیار نیروهای امنیتی محلی افغانستان قرار می دهد.

همچنین بر اساس این طرح، تعداد 110 نظامی جمهوری چک نیز در عراق مستقر می شوند که شامل مستشاران نظامی نیز خواهد بود. تعداد کنونی نظامیان چک در عراق 49 نفر است.

بر این اساس، 120 نظامی به عنوان بخشی از نیروهای اتحادیه اروپا در منطقه ساحل آفریقا از جمله کشور مالی مستقر می شوند. 385 نظامی ارتش چک نیز به عنوان نیروهای ناتو در کشورهای بالتیک و لهستان حضور خواهند داشت. اقدام امروز مجلس نمایندگان چک در تصویب طرح مذکور، به دنبال رای مثبت سنا به این طرح صورت گرفت.

انتهای پیام/

افزایش شمار نظامیان جمهوری چک در افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار