وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره این کشور اعلام کرد حدود ۵۰۰ غیرنظامی در نتیجه عملیات‌های نظامی این کشور در سال ۲۰۱۷ کشته شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به کنگره اعلام کرد: ارزیابی‌ها این است که گزارش‌های موثقی از کشته شدن تقریباً ۴۹۹ نفر و زخمی شدن ۱۶۹ نفر در طول سال ۲۰۱۷ وجود دارند.

این آمار تنها در نتیجه عملیات‌های ادعایی آمریکا در افغانستان علیه طالبان و داعش و عملیات‌‌ها در یمن اعلام شده و بنابر اعلام پنتاگون گزارش‌های موثقی از شمار تلفات غیرنظامیان در نتیجه عملیات‌های آمریکا در سومالی یا لیبی در دست نیست.

در این گزارش همچنین آمده است بیش از ۴۵۰ گزارش درباره کشته شدن غیرنظامیان در سال ۲۰۱۷ وجود دارند که بایستی مورد ارزیابی قرار بگیرند و این به معنی آن است که این آمار ممکن است افزایش پیدا کند. 

پیش از این نیز ستاد فرماندهی نیرو‌های ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در گزارش ماهانه جدید خود اعلام کرده بود نیرو‌های ائتلاف از ماه اوت سال ۲۰۱۴ تا پایان آوریل سال ۲۰۱۸ حدود ۲۹ هزار و ۳۵۸ حمله در خاک سوریه و عراق انجام داده‌اند که در این حملات دستکم ۸۹۲ غیرنظامی کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

گزارش پنتاگون درباره شمار قربانیان حملات آمریکا در سال  ۲۰۱۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار