رسانه‌های سعودی از ایجاد تغییراتی در دولت عربستان از جمله برکناری وزیر کار و انتصاب وزیر فرهنگ جدید در این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رای الیوم، پادشاه عربستان سعودی با ایجاد تغییراتی در وزارتخانه‌ها، ولیعهد این کشور را به عنوان رئیس شورای مناطق حفاظت شده پادشاهی عربستان انتخاب کرد و دستور تشکیل وزارت اطلاع‌رسانی در عربستان را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی، محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، را به عنوان رئیس شورای مناطق حفاظت شده کشور انتخاب کرد و با صدور حکم ِتشکیل وزارت اطلاع‌رسانی، به ایجاد تغییرات مهمی در وزارتخانه‌های این کشور پرداخت.

سلمان بن عبدالعزیز بامداد امروز (شنبه) دستور تشکیل شورای مناطق حفاظت شده را صادر کرد. به نوشته روزنامه عکاظ، محمد بن سلمان  ریاست این شورا را بر عهده خواهد داشت.

پادشاه عربستان همچنین دستور تشکیل وزارت فرهنگ و انتقال مسئولیت موضوعات فرهنگی به این وزارتخانه را صادر کرد.

 بر اساس حکم پادشاهی، نام وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی به «وزارت اطلاع رسانی» تغییر می‌یابد و اقدامات مربوط به اینکار طی سه ماه آینده کامل خواهد شد.

پادشاه عربستان همچنین شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحال آل سعود را به عنوان وزیر فرهنگ و شیخ صالح بن عبدالعزیز آل شیخ را به عنوان وزیر مشاور و عضو کابینه و یکی از اعضای شورای سیاسی و امنیتی منصوب کرد.

ملک سلمان دستور تشکیل نهادی سلطنتی را برای شهر مکه مکرمه و اماکن مقدس صادر کرد و این نهاد دارای هیأت مدیره‌ای به ریاست معاون نخست وزیر خواهد بود و اعضای آن به دستور نخست وزیر تعیین خواهند شد.

پادشاه عربستان  سعودی همچنین عبداللطیف آل الشیخ را به عنوان وزیر امور اسلامی و ناصر بن عبدالعزیز الداود را به عنوان معاون وزیر کشور منصوب کرد.

دکتر عبدالله بن سالم بن جابر المعطانی نیز به عنوان نایب رئیس مجلس شورا با رتبه وزیر و دکتر خالد بن صالح بن عبدالله السلطان به عنوان رئیس شهرک انرژی اتمی و انرژی‌های تجدیدپذیر ملک عبدالله با رتبه وزیر و مهندس عبدالله بن ابراهیم بن عبدالله السعدان رئیس نهاد سلطنتی الجبیل با رتبه وزیر منصوب شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار