فارغ التحصیلان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان ناظر در فرآیند خرید تضمینی گندم بکار گرفته شدند.

سید محمد جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: از آنجائیکه مبنای خرید تضمینی گندم در سال زراعی کیفی است از ظرفیت فارغ التحصیلان عضو سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در تمامی مراکز خرید برای نظارت بر فرآیند خرید کیفی استفاده شد.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ مرکز خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان از ۶ خرداد در مازندران راه اندازی شد، افزود: در هر کدام از مراکز خرید گندم یک فارغ التحصیل کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مستقر شد تا بر خرید و کیفیت گندم کند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور، هدف از این اقدام را استفاده از توان علمی، فنی و تخصصی فارغ التحصیلان اعلام کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نهاد‌های تاثیرگذار در بخش کشاورزی از جمله برنامه‌ های امسال این شرکت است که در همین راستا شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی معین بذر به عنوان ناظر بر عملیات خرید تضمینی گندم معرفی شد.
جعفری با بیان اینکه ۴۷۳ تن گندم تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شد، گفت: در سال‌های گذشته بر اساس دستورالعمل ابلاغی مقدار افت مفید ۱۰ درصد و غیر مفید ۷ درصد بود امسال برای ارتقا کیفیت محصول مقدار دامنه افت مفید از ۱۰ به ۸ و افت غیر مفید از ۷ به ۵ کاهش یافت.
انتهای پیام/ک

خرید گندم با نظارت فارغ التحصیلان کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.