رئیس کمیسیون اروپا خواستار انجام اقدامات لازم از سوی اتحادیه اروپا برای حفاظت از اصل توافق هسته‌ای ایران (برجام) شد.

یونکر: اتحادیه اروپا باید برای حفاظت از اصل توافق هسته‌ای ایران اقدامات لازم را انجام دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ژان کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا امروز شنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا باید اقدامات لازم را برای حفاظت از اصل توافق هسته‌ای ایران انجام دهد.

یونکر در مصاحبه با روزنامه آلمانی «هانوفرشه آلگماینه» گفت: پایان توافق هسته ای ایران به وسیله آمریکا به نفع صلح جهانی نیست. ما (اتحادیه اروپا) به عنوان معمار توافق هسته ای ایران باید از اصل آن دفاع کنیم.

وی خاطر نشان کرد توافق سال 2015 که بر اساس آن تهران فعالیت های هسته‌ای خود را در ازای کاهش تحریم ها متوقف کرد، نباید به خاطر مصلحت سیاسی داخلی آمریکا قربانی شود.

رئیس کمیسیون اروپا هشدار داد خاورمیانه در معرض آشفتگی های بزرگی قرار دارد و اتحادیه اروپا را نیز تهدید می کند.

یونکر در بخش دیگری از اظهاراتش از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا فریب پیمان های دوجانبه با آمریکا را که موجب تضعیف اقتصاد این اتحادیه می شود، نخورند. او گفت: ما باید از منافع و ارزش هایمان دفاع کنیم و با هم متحد باشیم. من از اعضای اتحادیه اروپا می خواهم تا در برابر وسوسه معاملات و توافق های دوجانبه با آمریکا مقاومت کنند چراکه موجب تضعیف اتحادیه می شود.

او همچنین در خصوص افزایش تعرفه های واردات فولاد و آلومینیم کشورهای اتحادیه اروپا به آمریکا گفت: اروپا به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست اما واشنگتن باید بداند اروپا برده سیاست های داخلی آمریکا نیست.

توافق هسته ای ایران در سال 2015 پس از مذاکرات طولانی مدت میان نمایندگان روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و ایران منعقد شد. این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، که در طول رقابت های انتخاباتی برجام را بدترین توافق برای آمریکا توصیف کرده بود، پس از ماه ها طرح ادعاهایی مبنی بر نقض مفاد آن از سوی ایران، چند هفته قبل، به صورت یکجانبه دستور خروج از این توافق را صادر کرد و از وضع تحریم های به مراتب شدیدتر خبر داد. این اقدام آمریکا انتقادات گسترده متحدان اروپایی را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

رئیس کمیسیون اروپا خواستار حفظ برجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
بابا يه ٥٠-٤٠ تا موشك اتمي قاره پيما برسونين يكيشو ميزنيم تو صحراي نوادا تا گوشي دستشون بياد اونوقت يه شبه آمريكا رو براتون برميگردونيم تو برجام و جار و جنجال و همه مشكلات بشر تموم ميشه
آخرین اخبار