سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دو پل تاریخی در اردبیل مرمت و بهسازی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در بازدید از پل تاریخی نادری در اردبیل اظهار داشت:براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو پل تاریخی در اردبیل مرمت و بازسازی می‌شود که یکی از این دو پل، پل تاریخی نادری مربوط به دوره قاجار به طول 60 و عرض 5.10 متر است.

وی افزود: این پل تاریخی در 300 متر مربع، آسفالت کف عرشه تخریب شده و به منظور سبک سازی نیز یک متر از خاک پل برداشته شده بوده که پیمانکار در وضعیت فعلی در حال مرمت پل است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه یکی از طاق‌ها بر اثر نشت پی سبب شکستگی عرشه شده بود که این بخش نیز در حال مرمت است، گفت: روی عرشه بعد از پوکه ریزی اول ملات ماسه و سیمان انجام می‌شود و نیز به منظور جلوگیری از نفوذ آب به عرشه و بدنه پل ایزوگام اجرا خواهد شد.

فلاحی پروژه دیگر را مرمت پل تاریخی هفت چشمه  یا یدی گوز کورپوسی مربوط به دوره صفوی به طول 60 و عرض 3.10 متر دانست و افزود: کف عرشه در این پل نیز توسط پیمانکار تخریب شده و روی عرشه سبک‌سازی شده است.

وی با ابراز امیدواری به اتمام عملیات مرمت هر دو پل تا دو هفته آینده بیان کرد: برای مرمت پل تاریخی نادری 70 میلیون تومان اعتبار و برای مرمت پل تاریخی هفت چشمه 35 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

مرمت پل های تاریخی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.