کاهش ۱۱۸ مگاواتی برق در فارس

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: ۱۱۸ مگاوات برق سهم استان در کاهش مصرف تابستانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زینل قنبری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اشاره به صرفه جویی در مصرف برق برای گذر از تابستان و فصل گرما بیان کرد: برنامه وزارت نیرو در تابستان امسال کاهش ۵ تا ۶ هزار مگاوات انرژی داشته که سهم استان فارس در این میان کاهش ۱۱۸ مگاوات برق است.

وی هدف از اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف را انتقال مصارف غیر ضروری برق از ساعات اوج بار به ساعات غیر اوج بار دانست و افزود: مشترکان تعرفه‌های مختلف با اعمال راه کار‌های آسان می‌توانند صنعت برق را توسعه دهند.

زینلی تصریح کرد: ساده‌ترین راه صرفه جویی در مصرف برق خاموش کردن لامپ‌های اضافی است و پیک مصرف برق در ماه‌های گرم سال از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و از ۲۰ تا ۲۴ بوده، که در این زمان باید استفاده از وسایل پرمصرف برق از جمله جاروبرقی، اتو، لباسشویی و ظرفشویی را به حداقل رساند و از آن‌ها در اوایل صبح یا اواخر شب و یا در روز‌های تعطیل استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اضافه کرد: ۸۲ درصد از مشترکان برق استان فارس در بخش خانگی هستند که چنانچه این مشترکان در ساعات اوج مصرف لامپ‌های اضافی و یا وسایل الکتریکی پرمصرف غیرضروری را خاموش کنند، عبور از فصل تابستان بدون اعمال خاموشی ناشی از کمبود برق کارسختی نخواهد بود.

وی اظهار کرد: مصرف عمده برق در ساعات اوج بار تابستان مربوط به سیستم‌های سرمایی است که با اعمال راهکار‌های ساده مانند استفاده از دور کند کولر آبی در ساعات اوج مصرف، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۴ تا ۲۶ درجه و یا قرار دادن سایبان روی کولر آبی، می‌توان به میزان قابل توجهی مصرف برق دراین بخش کاهش داد.
انتهای پیام/ت

کاهش مصرف برق در فارس

برچسب ها: وزارت نیرو ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار