قرآن کریم به نکات بسیاری اشاره کرده و در گزارش زیر می‌توانید با سوره‌ای از قرآن درباره احکام روزه بیشتر آشنا شوید.

احکام روزه در کدام سوره آمده است + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ماه رمضان فرصتی برای خودسازی است؛ فرصتی که خداوند رحمت الهی خود را بر بندگانش نازل می کند و در قبالش حداقل عبادت را از بندگان خود طلب می کند.

حجت الاسلام محمد حسین پویا سخنران و کارشناس علوم قرآنی می‌گوید:

آیا خدا به ما بندگانش سخت می گیرد، یا آسان؟ پاسخ این سوال در آیه 185 سوره بقره «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ. فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ ۖ. وَمَنْ کَانَ مَرِیضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ ۗ. یُرِیدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَلَا یُرِیدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَلِتُکْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاکُمْ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»

ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده برای هدایت بشر و برای راهنمایی و امتیاز حق از باطل، پس هر که دریابد ماه رمضان را باید آن را روزه بدارد، و هر که ناخوش یا در سفر باشد (به شماره آنچه روزه خورده است) از ما‌ه های دیگر روزه دارد، که خداوند برای شما حکم را آسان خواسته و تکلیف را مشکل نگرفته، و خواسته تا اینکه عدد روزه را تکمیل کرده و خدا را به عظمت یاد کنید که شما را هدایت فرمود، باشد که (از این نعمت بزرگ) سپاسگزار شوید.

خداوند در این آیه از آیات الهی ضمن اشاره به احکام روزه‌داری، می فرماید: خدا نسبت به شما آسان می گیرد و برای شما سختی نمی خواهد، درواقع آنچه که امروز ما به عنوان عبادت تلقی می کنیم، حداقل مناسک و عبادتی است که در توان انسان است و این نوع عبادت چون نماز، روزه و ... برای حداقل امور وضع شده و انسان ظرفیت بیشتری نسبت به مخلوقات هستی دارد.

در ادامه می توانید مشروح صحبت های حجت الاسلام پویا را مشاهده کنید.

 

 

*از طریق جستجوگر گوگل(https://www.google.com/)همه مطالب درباره ماه رمضان را پیدا کنید. ( اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار