مهلت خرید سهمیه آرد یارانه‌ای ۴ هزار نانوایی‌های گیلان از اول تیرماه تغییر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  یعقوب خزرایی سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گیلان در نشست هماهنگی و هم اندیشی گندم، آرد و نان گفت: پروسه زمانی خرید آرد نانوایان از اول تیرماه تغییر می‌کند و بر این اساس، زمانبندی فروش آرد نانوایان از بیست و پنجم هرماه تا بیست و چهارم ماه آینده به اول هر ماه لغایت پایان ماه تغییر می‌یابد.

وی دلیل اجرای این تصمیم را ایجاد هماهنگی بین خرید گندم و فروش آرد کارخانجات آرد سازی استان اعلام کرد و افزود: سهمیه گندم یارانه‌ای استان‌ها در سامانه گسترش از اول هرماه شارژ و تخصیص می‌شود به طوری که برنامه ریزی برای فروش گندم به کارخانجات هر استان نیز از اول هرماه صورت می‌گرفت.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گیلان افزود: پیش از این سهمیه آرد یارانه‌ای استان از بیست و پنجم هر ماه تا بیست و چهارم ماه آینده در سامانه مدیریت متمرکز فروش آرد یارانه‌ای کشور نزد بانک سپه انجام می‌شد که این امر عدم هماهنگی‌ها و مشکلاتی را بین خرید گندم و فروش آرد کارخانجات آردسازی کشور دنبال داشت، که شرکت بازرگانی دولتی ایران تصمیم گرفت برای رفع این مشکل بازه زمانی مهلت خرید سهمیه نانوایان را نیز از اول هرماه تا سی ام پایان ماه تعریف و تعیین کند و این امر از ابتدای تیرماه امسال اجرایی خواهد شد.

یعقوب خزرایی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از ایجاد اخلال در امر آرد رسانی، نانوایان فقط در خرداد ماه و برای یک بار می‌توانند اقدام به اختصاص سهمیه آرد فوق العاده کنند و از اول تیرماه مهلت خرید سهمیه آرد تغییر می‌کند.

وی با تاکید براینکه این فرصت ایجاد شده در زمینه جذب فوق العاده تخصیصی پایان خرداد ماه به هیچ عنوان قابل تمدید و دسترسی در ماه‌های بعد نیست افزود: در صورت عدم اقدام به موقع خرید از سوی نانوایان درفرصت ایجاد شده، سهمیه مورد نظر باطل می‌شود.

سرپرست نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گیلان گفت: مسئولان ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان در صورتی که خواستار اعمال تغییرات در سهمیه هریک از نانوایان خود باشند از این ماه به بعد باید مراتب را در همان ماه درعملکرد سهمیه آرد به نانوایان خود به این شرکت پیشنهاد کنند.

یعقوب خزرایی تصریح کرد: گیلان ۴ هزار نانوایی دارد که مصرف آرد یارانه‌ای ۱۸ هزار تن ومصرف آرد آزاد پز ۸ هزار تن در ماه است.

 

انتهای پیام/م.ع

مهلت خرید سهمیه آرد یارانه‌ای در گیلان تغییر می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.