تحمیل میوه گران قیمت به مردم /قیمت‌ها در بازار میوه غیرمنطقی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وضعیت قیمت‌ها در بازار میوه و سبزی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی میوه گفت:متاسفانه قیمت میوه در مدت اخیر بصورت غیرمنطقی بالا رفته، این در حالی است که انتظار می‌رود در ماه رمضان، با توجه به نیاز خانوار‌ها حداقل قیمت میوه و سبزی در خرده فروشی‌ها مناسب باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ برخی میوه‌ها مانند زردآلو، گیلاس و هندوانه بصورت نجومی بالا رفته این در حالی است بیشترین سود نصیب دلالان می‌شود و معمولا سود کمی عاید کشاورزان می‌شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:درشرایط کنونی مردم از افزایش قیمت‌ها گلایه دارند چرا که سطح دستمزد خانوار‌ها معمولا در سال جدید افزایش چندانی نداشته است.

کبیری در ادامه تصریح کرد:از اتحادیه‌های فروشندگان میوه و سبزی سراسر کشور و اصناف و نهاد‌های نظارتی در خواست می‌شود با هماهنگی هم تدابیر جامعی برای کنترل قیمت‌ها در بازار اتخاذ کنند.

وی ادامه داد:افزایش هزینه‌های حمل و نقل و عواملی مانند سرمازدگی و همچنین در مقاطعی مسئله در عرضه میوه باعث ایجاد مشکل در بازار میوه شده و نتیجه آن، تحمیل میوه با قیمت گران به مردم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت قیمت‌ها در بازار میوه غیرمنطقی بوده و باید اتحادیه‌های فروشندگان میوه و سبزی سراسر کشور به این وضعیت پایان دهند.
 
 انتهای پیام/ن.م
 

انتقاد نماینده مردم خوی در مجلس  از گرانی میوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
ایران دارای نعمتهای بیشماره خداونده ولی اکثر اقشار مردم در شرایط سختی زندگی میکنند!! ... قشر متوسط و ضعیف مردم تا چند سال دیگه نابود خواهند شد و دیگه اثری از فقر مشاهده نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
چشم دستور شما اطاعت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
هزینه سلامتی انسان سختی کار گرما زیر افتاب رفتن سرطان پوست هم قیمت محصولات به جان کشاورز تموم میشه مثل اینکه در پشت میز ادارات زیر کولر نشسته خبر نداره کشاورز چه میشه .