در مراسمی از مدال آوران تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ ژاپن تجلیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این مراسم گفت: برخی‌ها علم رباتیک را تهدیدی برای اشتغال می‌دانند در حالیکه به کارگیری این دانش فرصت‌های شغلی بیشتری را نیز در آینده ایجاد می‌کند.

زاهدی افزود: امروز در بسیاری از فعالیت‌های نظامی و امداد و نجات ناچار به جایگزینی ربات‌ها به جای انسان‌ها هستیم تا با سرعت بیشتر اقدام به ایمن سازی جامعه کنیم.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز در ارتباط با توسعه مبتنی بر دانش و استفاده از پژوهش‌های علمی و به کارگیری منابع بر اساس دانش حرف واحدی دارد، گفت: تربیت نیروی انسانی نخبه در راس برنامه‌های توسعه کشور‌های جهان قرار دارد و ایران نیز به طور طبیعی نمی‌تواند از این مسیر غافل بماند.

استاندار در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت و توانمندی استادان و دانشجویان خود می‌توان به مرحله‌ای رسید که در حوزه تولید دانش در کشور حرف برای گفتن داشته باشیم و همانند سال‌های گذشته در مسابقات علمی مختلف از جمله رباتیک موقعیت‌های خوبی را در دنیا برای خود ایجاد کنیم.

زاهدی با بیان اینکه وظیفه ما بهره برداری از این دانش برای تولید انبوه در امر توسعه است، اظهار داشت: امروز دیگر جهان بدون دستیابی به علم و تنها با تکیه بر تجربه نمی‌تواند به زندگی خود ادامه دهد و باید برای دستیابی به آن مرز‌های دانش را درنوردد.

 موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم در این مراسم گفت: قرن ۲۱ قرن شکوفایی و توجه به هوش مصنوعی است و  تمرکز بسیاری از شرکت‌های استارت آپی هم در  این زمینه است .

موسی خانی افزود :  بکارگیری دانش رباتیک موجب می‌شود بهره وری افزایش یابد و صنعت هم رقابت پذیر باشد.

وی اضافه کرد : اعضای تیم mrl علی رغم تنگنا‌های مالی با همت و غیرت توانستند در مسابقات جهانی دستاورد‌های خوبی برای کشور داشته باشند.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رقابت‌های جهانی ربوکاپ ژاپن ۲۰۱۸ به مقام نخست دست یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار