به تازگی گزارش شده است که شرکت مخابراتی چینی «زد تی ای» یکی از مشاوران سابق دونالد ترامپ را به عنوان لابی‌گر استخدام کرده است.

استخدام مشاور سابق ترامپ در شرکت چینی «زد تی ای»!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، در پی مذاکره شرکت تجهیزات مخابراتی چینی «زد تی ای» با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به بازار آمریکا، این شرکت یکی از مشاوران سابق «دونالد ترامپ» را در این شرکت استخدام کرده است.

نشریه دیلی بیست نخستین بار اعلام کرد که یک روز پس از آنکه دونالد ترامپ در حساب توییتر خود از تلاش برای نجات شرکت «زد تی ای» برای ورود آن به بازارهای آمریکا خبر داد، این شرکت «برایان لانزا»، مشاور سابق دونالد ترامپ در دوره انتخابات ریاست جمهوری 2016 و همچنین مشاور او در تیم انتقال قدرت را به عنوان لابی‌گر در این شرکت استخدام کرده است.

دونالد ترامپ در حساب توییتر خود نوشته بود: «من و پرزیدنت شی جین پینگ چین در تلاش هستیم به شرکت مخابراتی زد تی ای کمک کنیم خیلی سریع وارد بازار آمریکا شود. شغل های زیادی در چین از دست رفته است.»

چند هفته پس از آن دولت دونالد ترامپ اعلام کرد که به یک توافق برای کاهش محدودیت های شرکت زد تی ای دست یافته است. این توافق دونالد ترامپ با مخالفت های شدیدی در کنگره آمریکا مواجه شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برایان لانزا از طریق یک شرکت لابی‌گر مستقر در واشنگتن به استخدام شرکت زد تی ای درآمد. این شرکت لابی‌گر قرار است به واسطه لانزا به انجام امور دولتی و خدمات عمومی از جمله تدارک ملاقات ها با مقامات آمریکایی بپردازد.

سخنگوی این شرکت لابی‌گر در گفتگو با دیلی بیست اعلام کرد: همانند هر شرکت دیگری، زد تی ای هم با چالش های بیشماری مواجه شده است و ما در تلاش هستیم این مسئله را مدیریت کنیم.

پیشتر گزارش شده بود لانزا --که هم اکنون همچنان با مقامات کاخ سفید در ارتباط است—ماه گذشته میلادی هم به یک شرکت روسی که تحت تأثیر تحریم های آمریکا قرار گرفته بود کمک کرده است.

چند روز پیش هم گزارش شده بود پس از وام 500 میلیون دلاری دولت چین برای یکی از پروژه های دونالد ترامپ، وی برای نجات این شرکت چینی و بازگرداندن آن به بازارهای آمریکایی تلاش کرده است. تنها سه روز پس از پرداخت این وام از سوی دولت چین، دونالد ترامپ اعلام کرد که شرکت چینی «زد تی ای» را از سقوط مالی نجات داده است.

به دنبال افشای این اطلاعات، حدود 60 نماینده دموکرات آمریکایی در نامه ای از رئیس دفتر اخلاق دولت آمریکا درخواست کرده بودند تحقیقاتی درباره ارتباط ترامپ با دولت چین انجام دهد.

این شرکت چینی که چهارمین شرکت بزرگ سازنده تلفن همراه و تولیدکننده تجهیزات مخابراتی است، پیشتر اعلام کرده بود پس از آنکه دولت آمریکا شرکتهای این کشور را از فروش تجهیزات به «زد تی ای» منع کرد، فعالیت های این شرکت متوقف شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار