سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان از اجرای طرح آموزشی به کودکان با عنوان همیاران سبز با هدف اهمیت فضای سبز شهری و ضرورت نگهداری از آن خبر داد.

کودکان همدانی همیاران فضای سبزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وحید علی ضمیر سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز  شهرداری همدان بیان کرد: مسؤولیت نگهداری از فضای سبز شهری تنها بر عهده یک ارگان نیست و نیازمند مشارکت همه شهروندان است.

وی بر ضرورت افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به اهمیت و نقش فضای سبز در زندگی شهری تأکید و اظهار کرد: باید همه شهروندان برای حفظ و نگهداری فضای سبز مشارکت جدی کنند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تصریح کرد: جلب مشارکت مردمی، ایجاد، گسترش و تقویت هماهنگی بین این سازمان و مردم، ایجاد و تقویت سرمایه‌های اجتماعی، گسترش نظارت عمومی و فعالیت‌های فضای سبز از جمله اهداف تشکیل هسته‌های اجتماعی همیاران فضای سبز در قالب کودکان همدانی است.

علی ضمیر با بیان اینکه نگهداری فضای سبز باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داده شود، به تأثیر آموزش از پایه کودکان و نوجوانان اشاره و اظهار کرد: حضور در کلاس‌های آموزشی، احساس مسؤولیت‌پذیری، مشارکت و توجه به محیط زیست را در دانش‌آموزان نهادینه می‌کند و در همین راستا این سازمان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش حفظ و نگهداری از فضای سبز به کودکان کرده است.

وحید علی‌ضمیر تثبیت فرهنگ حفظ و نگهداری فضای سبز در بین کودکان و خانواده‌ها را از اهداف اصلی اجرای این طرح برشمرد، که نتایج آن در آینده‌ای نه چندان دور در انس کودک با فضای سبز و طبیعت به ثمر خواهد نشست و ادامه داد: رئوس این برنامه‌های آموزشی درخصوص نقش و اهمیت فضای سبز و ضرورت نگهداری آن است که به صورت دوره‌ای در مهد‌ها و مدارس شهر و همچنین در کلینیک گیاه‌پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با عنوان همیاران فضای سبز با همکاری و تعامل میان این سازمان و اداره آموزش و پرورش در حال اجراست.

وی تصریح کرد: با برگزاری این کلاس‌های آموزشی نسل آینده با موضوعات گوناگونی مانند شناخت گونه‌های مختلف گیاهی، بستر کاشت، آفات و بیماری‌ها، نحوه حفظ و نگهداری، تکثیر و پرورش در بخش فضای سبز آشنا می‌شوند.

علی ضمیر در پایان با بیان اینکه در این زمینه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای تمامی رده‌های سنی برنامه‌ریزی‌های مدونی را انجام داده است افزود: در پایان این دوره آموزشی به کودکان شرکت کننده در دوره کارت همیار سبز اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/د.ا

کودکان همدانی همیارفضای سبز می شوند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.