به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در دیدار با اساتید، روسای دانشگاه ها و نخبگان علمی اظهار کرد: بسیاری از اندیشمندان و فرهیختگان کشور اگر سخن از حرم رضوی و بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) در میان باشد با اشتیاق آمادگی همکاری دارند. همچنین این بارگاه نورانی محل زیارت و دلدادگی بسیاری از علما ، اندیشمندان  و بزرگان علمی جهان است که برای زیارت به مشهد الرضا مشرف می‌شوند و این ظریفت بالقوه مشهد برای مرجعیت علمی است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: می‌توان در مشهد باشگاه اندیشه ورزی واقعی را شکل داد تا با طرح سؤالات علمی از فرصت حضور بزرگان در مشهد و در ضمن زیارت حضرت رضا(ع) استفاده کرد.

وی اظهارکرد: حجم بسیار بالایی از ایده‌های مختلف از سوی دانشمندان، فرهیختگان و نخبگان دغدغه‌مند به آستان قدس رضوی رسیده و امروز این آستان نورانی از یک بانک ایده‌ها برخوردار است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: مطابق با روایات اسلامی بحث و مذاکره علمی جزو بالاترین اعمال و عبادات در شب های قدر بوده که نشان دهنده جایگاه علم در تعالیم اسلامی است.

وی افزود: علم و دانش مایه‌ عزت، اقتدار، قدرت، سخن برتر و ثروت‌آفرینی برای کشور است. حضرت علی(ع) در روایتی می‌فرمایند «العلم سلطان» علم، قدرت است و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب بر توانمندی کشور در تولید علم و دانش بسیار تاکید دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برگزاری و افزایش غنای محافل علمی و کرسی‌های نظریه پردازی در آستان قدس رضوی مورد  تاکید قرار دارد و من در ابتدای ورود به آستان نورانی حضرت رضا(ع) بر اساس شناخت و آشنایی که با حوزه علمیه کهن خراسان، دانشگاه‌های فرهیخته و اساتید برجسته این خطه داشتم، موضوع مرجعیت علمی مشهد را مطرح کردم و اعتقاد دارم تحقق این مهم عملی است.

انتهای پیام/ب

صحبت های حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اساتید و نخبگان علمی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار