رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول از تامین برق بخشی از ساختمان‌های دانشگاه از طریق انرژی تجدید پذیر خورشیدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  محمدرضا عصاری، رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: طرح نیروگاه 20 کیلوواتی انرژی خورشیدی هستیم که در تابستان اجرایی و برق بخشی از ساختمان‌های دانشگاه از طریق انرژی تجدید پذیر خورشیدی تامین شود.

وی با اشاره به زمان عملیاتی شدن این طرح افزود:این طرح در گام اول 20 کیلووات است و قرار بر این است هر ساختمان یک نیروگاه کوچک خورشیدی داشته باشد که انرژی ساختمان را تامین کند.

عصاری بیان داشت: گرمایش مجموعه‌های رفاهی و آموزشی دانشگاه در زمستان توسط هیترهای برقی انجام می‌شود که از 2 جنبه مناسب نیست. جنبه اول برق مصرفی این هیترها و دوم از نظر امینیت به ویژه در خوابگاه‌ها است.

وی عنوان کرد: برنامه ما در تابستان به این شرح است که سیستم‌های گرمایش به شوفاژ تغییر پیدا کنند، تامین گرمایش از طریق موتورخانه، انرژی گاز و انرژی خورشیدی و تغییر درها و پنچره‌های ساختمان‌ها برای جلوگیری از حدر رفت انرژی و تصفیه آب‌های بهداشتی دانشگاه است که برای مصارف باغبانی و کشاورزی که در دانشگاه انجام و به زمین‌های زراعی وارد شود.

رییس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در پایان گفت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه مساعدت کنند و بتوانیم بهتر در زمینه مدیریت سبز دانشگاه به ویژه در خصوص آب و برق اقدام کنیم.

انتهای پیام/م

رواج استفاده از انرژی های تجدید پذیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.