سرمربی تیم ملی امید ایران گفت: بیشتر بازیکنان زیر ۲۱ سال به دلیل اتمام مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول بدن های آماده ای ندارند و ما هم انتظار عملکرد خیلی خوبی از آن ها نداریم.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم ملی امید فوتبال کشورمان در حاشیه تمرین امروز ( یکشنبه ) این تیم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مرحله دوم اردوهای آماده سازی است و دور نخست در اردیبهشت ماه با حضور ۳۷ بازیکن برگزار شد. درحال حاضر این گروه، بیشتر بازیکنان زیر ۲۱ سال هستند که به دلیل اتمام مسابقات زیر ۲۱ سال، لیگ برتر و لیگ دسته اول بدن های آماده ای ندارند و ما هم انتظار عملکرد خیلی خوبی از آن ها نداریم و تلاش می کنیم تا بهترین ها را انتخاب و پایه آمادگی جسمانی را در بازیکنان فراهم کنیم. قرار است تا نهم تیرماه، اسامی ۳۰ بازیکن نهایی را برای بازی های آسیایی جاکارتا انتخاب کنیم. سپس باید آماده گزینش برای مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ شویم. تا کنون از چند بازیکن عملکرد خوبی دیدم اما همچنان درحال گزینش بازیکنان مدنظرمان هستیم.

در مقدماتی المپیک باید از بازیکنان زیر ۲۱ سال استفاده کنیم

او افزود: ایده اصلی من، انتخاب بازیکنان زیر ۲۱ سالی است که می توانند به جزء بازی های آسیایی در مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ هم شرکت کنند.  البته تلاش خواهیم کرد از بازیکنان زیر ۲۳ سال لیگ برتری هم که تجربه خوبی دارند، استفاده کنیم، زیرا هدفمان استفاده از تجربیات آنها برای جوانان زیر ۲۱ سال و رفع نقاط ضعف آنها است اما به هرحال طبق آئین نامه جهانی، پس از بازی های آسیایی، تنها باید از بازیکنان زیر ۲۱ سال استفاده کنیم.

به دنبال پیدا کردن دستیار دیگری برای تیم امید هستم

کرانچار در خصوص اینکه آیا مشکل دستیارانش حل شد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: مشکل حضور دستیارانم در تیم امید تا حدودی حل شده اما به دنبال پیدا کردن دستیار دیگری هستم و چند گزینه هم داریم اما باید کسی را انتخاب کنیم که تمامی اعضا روی ادامه همکاری او تجمیع نظر داشته باشند.

قرار است ۴ بازی دوستانه با چین، عمان و عراق برگزار کنیم

سرمربی تیم ملی در مورد بازی های تدارکاتی تیمش بیان کرد: بازی های دوستانه ای مدنظر داریم که برای تیم ملی خوب هستند و گزینه ها را به کمیته فنی تقدیم کردیم و ادامه موضوع با آن کمیته است که چگونه مذاکرات را پیش می برد. هدفمان برگزاری ۲ بازی دوستانه در مهرماه و ۲ دیدار دیگر در مردادماه پیش از حضور در بازی های آسیایی است. البته به وضعیت حریفان مان هم باید نگاه کرد که می توانند در آن تاریخ با تیم ملی امید ایران بازی تدارکاتی برگزار کنند یا خیر. اگر در بازی های آسیایی با تیم ملی چین همگروه نشویم، دیدار دوستانه ای با آنها خواهیم داشت و همچنین تیم عمان هم پاسخ به نسبت مثبتی داده و تنها زمان برگزاری مسابقه مبهم است و تیم ملی عراق هم که به دلیل افتتاح ورزشگاه کربلا در صدد است تا با ما ۲ بازی تدارکاتی برگزار کند.

در تیم امید، بحث منافع فوتبال ایران در میان است

مربی سابق تیم ملی کرواسی در خصوص تعاملش با باشگاه های لیگ ایران عنوان کرد: پس از اینکه این مرحله از اردوهای آماده سازی به پایان برسد، همراه با استیلی، مدیر تیم با سرمربیان و مدیران عاملی که بیشترین بازیکنان ملی پوش را دارند، مذاکرات را آغاز خواهیم کرد و می دانم که این موضوع دردسر ساز خواهد شد اما باید میان تیم ملی و باشگاه ها تعامل بالایی وجود داشته باشد زیرا به سود بازیکنان تیمش است. درباره حضور تنها ۲ بازیکن از هر باشگاه در تیم امید، من اطلاعاتی ندارم و استیلی باید در این باره صحبت کند. اگر این مشکل بخواهد به وجود آید که احتمالش هم زیاد است، تلاش می کنیم تا با مذاکره با مربیان و مدیرعاملان باشگاه ها، این سد را برداریم و به تفاهم ۲ جانبه برسیم زیرا بحث منافع تیم ملی ایران و بازیکنان در میان است.

کریمی به دلیل مشکلات شخصی به تیم ملی امید نیامد

کرانچار در پایان گفت: قرار است مربی بدنساز پس از انتخاب ۳۰ بازیکن نهایی و برای آماده سازی بازیکنان به ایران بیاید و تیم را از هر لحاظ آماده مسابقات کنیم. همچنین محمود کریمی هم به دلیل مشغله های زیاد نتوانستند با ما همکاری کنند و چند مربی به ما پیشنهاد شدند اما اکنون درحال بررسی هستیم تا گزینه خوبی را انتخاب و کادرفنی تیم ملی را تکمیل کنیم.

بیشتر بخوانیم:

کرانچار: کنار کی روش هستیم و برای تیم بزرگسالان دعا می‌کنیم

کرانچار سرمربی تیم ملی فوتبال امید شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار