برنامه گفتگوی ویژه خبری امروز (یکشنبه) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

بددده گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛برنامه گفت‌وگو ویژه خبری امشب یکشنبه ۱۳ خرداد با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و جلال فیروز استاد دانشگاه لندن به موضوع بررسی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخت.

در ابتدای برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد درباره رویش‌ها و ریزش‌هایی که پس از تفکر‌ امام راحل رخ داد، اظهار کرد: اگر به حیات سیاسی امام راحل نگاه کنیم و نیم قرن گذشته را مورد مطالعه قرار دهیم یک تحویل عظیم در دوران اسلام را می‌بینیم که متاثر از اندیشه امام است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که روزگاری بود که اسرائیل با قدرتی متقاوت از امروز به کشورهای اسلامی همسایه سرزمین‌ اشغالی حمله کرد و تمامی کشورهایی شرق و غرب در مقابل آن سکوت کردند، ادامه داد: امروز اما شرایط به شکل دیگری است، ملت فلسطین را ببینید که چگونه با مشت‌های گره کرده در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است، همین راهپیمایی بازگشت عزم جدی ملت این کشور برای بازگشت به سرزمین مادری را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: تحرکاتی که امروز در نیای اسلام شکل گرفته با انقلاب امام راحل شروع شد پس می‌توانیم بگوییم هر چه در این زمان شاهد آن هستیم رویش متاثر از اندیشه امام راحل است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان این که ما‌ امروزه هر چه می‌بینیم اندیشه امام است و دشمن تلاش می‌کند با این اندیشه مقابله کند، افزود: مدتی قبل شاهد برگزاری دو انتخابات در دو کشور عراق و لبنان که دارای عالی‌ترین سطح از دموکراسی هستند، بودیم؛ همه دیدند که ملت این دو کشور به چه جریانی اعتماد کردند.

امام جمعه موقت تهران در پاسخ به این سوال که چرا استکبار جهانی به سرکردگی امریکا می‌خواهد اندیشه‌های امام خمینی (ره) به شکل منفی جلوه دهد، گفت: اگر‌ به اندیشه سیاسی امام راحل نگاه کنیم، می‌بینیم که اندیشه ایشان ابعاد روشن دارد که یکی از این ابعاد این بود که اندیشه سیاسی امام راحل برگرفته از اسلام و آموزه‌های دینی بود.

وی ادامه داد: بعد دیگر اندیشه امام توجه ویژه به امت ایران و کشورهای اسلامی بود؛ ایشان همواره می‌فرمودند که برای حضور دین در اندیشه سیاسی عصر حاضر باید به ملت اعتماد کرد و همین موضوع باعث پیروزی انقلاب اسلامی و امروز گسترش اندیشه امام راحل در کشورهای اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد بعد دیگر اندیشه سیاسی امام را دشمن شناسی دانست و تصریح کرد: ایشان همیشه به عدم تکیه به دشمن به خصوص امریکا تاکید داشتند.

امام جمعه موقت تهران درباره ابعاد شخصیتی امام راحل گفت: بر اساس فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب امام خمینی (ره) ابعاد گوناگون شخصیتی داشتند؛ شخصیت امام کاملا تربیت شده در مدرسه دین بود.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب درباره شخصیت ایشان فرمودند که امام راحل فردی مومن، متعبد و انقلابی بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: استقلال، خودباروی و با قدرت ایستادن در برابر دشمن پیام قرآن است و این مواردی از مبانی اندیشه امام است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه هر چقدر انسان به تربیت دینی و ارزشهای اسلامی آراسته شود آهسته آهسته تعلقاتش کاسته می‌شود گفت: انسان تربیت شده آهسته آهسته از این دنیا فاصله می‌گیرد ، امام نماد این تربیت دینی بود .

وی با اشاره به اینکه مسئولان بیشتر در معرض خطر هستند زیرا عناوین و صندلی ها جاذبه‌های خاص خود را دارد، اظهار کرد: هرچه قدر این تربیت در مسئولان و مردم بیشتر شود از این زرق و برق دنیا فاصله می‌گیرند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر اندیشه های اسلامی و انقلابی تاکید فرمودند گفت: انسان همیشه در معرض سقوط است لذا باید حال فعلی افراد را لحاظ کرد که مبادا سقوط کنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد : دشمن تمام منافع امت اسلام را بنای منافع نامشروع خود قرار داده است لذا اگر جهت گیری ما مورد تایید دشمن قرار گرفت اين مسئله نشان از آن دارد که از سوی دشمن مورد زاویه قرار گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار