به مناسبت شب ۱۹ رمضان سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) و ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) مراسم و برنامه‌های مختلفی در استان بوشهر برگزار شد.

مراسم ارتحال امام و لیالی قدر در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مردم متدین استان بوشهر در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان و سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) و شب قدر در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا گرد هم جمع شدند و به سوگواری، دعا و راز و نیاز پرداختند.

همچنین مراسم و برنامه‌های متنوعی نیز به مناسبت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) به صورت همزمان در نقاط مختلف استان برگزار شد.

در شهر بوشهر مراسم شب ۱۹ رمضان در مصلی جمعه از ساعت ۲۳ با حضور گسترده مردم آغاز شد و تا چند ساعت ادامه داشت و برنامه سوگواری ارتحال امام نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر اظهار داشت: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و به ویژه در شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) مراسم و برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

نوشاد نوشادی از برگزاری مراسم عزدارای و سینه‌زنی سنتی در استان بوشهر به مناسب شهادت مولای متقیان خبر داد و بیان کرد: مراسم لیالی پرفیض قدر نیز در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی به مراسم ارتحال امام نیز اشاره کرد و ادامه داد: گرامیداشت روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید در این روز‌ها اهداف و آرمان‌های امام و شهدا به خوبی برای نسل جوان تبیین شود.

مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار داشت: مراسم و برنامه‌های مختلفی از آغاز ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان برگزار شده است و به مناسبت لیالی پرفیض قدر و سوگواری شهادت مولای متقیان علی (ع) نیز برنامه‌های متنوعی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان با اشاره به برگزاری برنامه ضیافت الهی در ۶۵ بقعه استان بوشهر، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ محفل قرآنی و ترتیل‌خوانی در بقاع متبرکه استان بوشهر در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان می‌توان به ترتیل‌خوانی قرآن کریم، برنامه‌های سخنرانی، بیان احکام شرعی با مشارکت روحانیون، کلاس‌های قرائت قرآن، احکام، جزء‌خوانی، قرائت دعای افتتاح و مناجات و دعای ابوحمزه، سفره‌های افطاری ساده اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر به برنامه‌های ویژه ایام قدر پرداخت و گفت: مراسم لیالی پرفیض قدر و سوگواری شهادت مولای متقیان علی (ع) در بقاع متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های مراسم رحلت امام

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: مردم دین‌دار و ولایت مدار استان بوشهر در شب ۱۹ رمضان به مناسبت شهادت حضرت علی و سالروز رحلت حضرت امام به عزاداری پرداختند.

نصرالله شفیعی اضافه کرد: مراسم گرامیداشت بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۲۳ روز ۱۳ خرداد در مصلی جمعه بوشهر همزمان با شب قدر با حضور مردم روزه‌دار بوشهری برگزار شد.

وی از برپایی مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر خبرداد و بیان کرد: مراسم سالگرد امام (ره) ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز ۱۴ خرداد در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با حضور مردم روزه‌دار برگزار می‌شود.

وی از برپایی مراسم ۱۵ خرداد در بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: این مراسم نیز روز ۱۵ خرداد پس از پایان مراسم ترتیل‌خوانی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار و نقش مهم این روز در پیروزی انقلاب اسلامی تبیین می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.