نخستین جلسه کمیته بررسی مشکلات کامیون داران و رانندگان با حضور معاون وزیر کار برگزار شد.

جزئیات نخستین جلسه کمیته بررسی مشکلات کامیون داران و رانندگانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از دستور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تشکیل کمیته های تخصصی جهت پیگیری مطالبات کامیون داران و رانندگان، اولین جلسه با حضور احمد مشیریان معاون وزیر کار، نمایندکان کانون انجمن های صنفی رانندگان سازمان حمل و نقل کالای جاده ای کشور، نمایندگان کانون انجمن های صنفی رانندگان سازمان حمل و نقل مسافر کشور و نماینده کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان با بیان اینکه ما به طور کلی هیچ درخواستی نداریم بجز اینکه مسئولان به قوانین عمل کنند، تاکید کردند: همه مشکلات ما با عمل به قوانین و نظارت دستگاه های دولتی بر نحوه اجرای قوانین توسط سازمان حمل و نقل کالای جاده ای کشور بر طرف خواهد شد.

در ادامه جلسه نمایندگان به طرح چند نمونه از مطالبات و مشکلات خود پرداختند و گفتند: شرکت های حمل و نقل موظف هستند که بارنامه‌ها را به صورت آنلاین صادر کنند ولی برخلاف قوانین بارنامه ها به صورت آفلاین صادر می شوند و در هنگام صدور بارنامه به صورت آنلاین قیمت ها را تغییر می دهند.

آنها همچنین بیان داشتند که قوانین توسط مسئولان اجرایی تفسیر به رای می شود و هر ارگان و سازمانی براساس تفسیر خود از قوانین آنها را اجرا می کند.

بنابر این گزارش، ازجمله مشکلات مطرح شده در این جلسه، این بود که تشکل های صنفی قدرت اجرایی ندارند. بنابر این ضمن درخواست اصلاح آیین نامه ها، خواهان افزایش قدرت اجرایی تشکل ها و امکان عضویت در تشکل های جهانی هستیم. همچنین ما اراده ای در سازمان راهداری برای اصلاح امور و مشکلات در بازه زمانی معین و مشخص نمی بینیم. مشکلات اصلی در ارتباط با وزارت راه و شهرسازی است.

در این جلسه نمایندگان با تشکر از علی ربیعی وزیر تعاون به خاطر پیگیری ها و برخود صادقانه برای حل مشکلات رانندگان تصریح کردند: یکی از نکات مثبت و خوبی که برای رانندگان در سال جاری اتفاق افتاد، قوانین بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان بود که باعث ایجاد شرایط بسیار خوبی برای ما شده است. پس از ورود آقای ربیعی به حل مشکلات و مطالبات رانندگان و حمایت او جهت پیگیری مطالبات ما، امیدواریم این مشکلات بزودی رفع شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
پس کرایه ها چی گران شدن یه هویی لاستیک روغن و لوازم یدکی چی
آخرین اخبار