نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) همزمان با لیالی قدر در مسکو حضور پیدا کرد.

امام راحل همچنان منشا اثر برای همه آزادیخواهان جهان استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز لیالی پر فیض قدر، ایرانیان مقیم مسکو و اتباع آذری، افغانی و تاجیکی، با حضور در مسجد خاتم الانبیا این شهر، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

در این مراسم که علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه و اعضای هیات پارلمانی کشورمان هم حضور داشتند، دوستداران خمینی کبیر با آرمان‌های والای بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند.

برگزاری نماز مغرب و عشا، قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر و مراسم احیا شب قدر از بخش های مختلف این مراسم معنوی بود.

در بخشی از این مراسم نایب رییس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت همایش بین المللی توسعه نظام های پارلمانی در راس هیات پارلمانی کشورمان به مسکو سفر کرده است، در سخنانی با اشاره ویژگی های شاخص و منحصربفرد رهبر کبیر انقلاب گفت: امام راحل امت، انقلابی را راهبری کرد که با گذشت چهار دهه همچنان منشا اثر و برای همه آزادیخواهان جهان، الهام بخش است.

علی مطهری با تبیین ابعاد مختلف شخصیت امام راحل گفت: خمینی کبیر، از بزرگ‌ترین فقها و علمای بزرگ در جهان اسلام بود که با تکیه بر استکبار ستیزی و وحدت جهان اسلام، آرمان ملت های آزاده، بویژه آرمان ملت ستمدیده فلسطین را برای همیشه زنده نگهداشت.

مطهری افزود: امام (ره) با ساده زیستی و توجه مداوم به محرومان و مستضعفان، حقیقت جویی و عدالتخواهی را در سرلوحه زندگی پربرکت خویش قرار داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار