محققان در سراسر جهان وسایل هوشمندی ساخته اند که به سلامت افراد کمک می‌کند.

بیمارستان سیار در تلفن همراه و گردنبند شما / گردنبندتان را آویزان کنید و تلفن همراهتان را به دست بگیرید تا سالم بمانیدبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان سبب آسان‌تر شدن زندگی و همچنین رشد و پیشرفت جوامع می‌شود.

این اختراعات با هدف بازکردن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری تولید شدند که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات جدید بپردازیم.

گردنبند سلامت هدیه‌ای با ارزش برای همه

جواهرات اغلب جنبه زیبایی دارند و به همین دلیل از انواع جواهرات مانند گردنبند و یا دستبند استفاده می‌کنیم اما به تازگی مخترعین توانستند کاربری جواهرات را  به نحووی تغییر دهند که نه تنها شما را زیبا بلکه سلامتتان را هم حفظ می‌کند.

در این جواهرات حسگرهایی به کار رفته است که ضربان قلب و یا افت قند خون بدن را هشدار می‌دهد، برای مثال اگر فردی مبتلا به بیماری قلبی باشد و حمله قلبی به او دست دهد این جواهرات پیغام خودکاری را به یکی از اعضای خانواده فرد و یا طرفدار او ارسال می‌کنند.

تلفن همراهتان را به آزمایشگاه سایر متصل کنید

از تلفن همراه استفاده‌های بسیار زیادی می‌توان کرد و امروز این تلفن‌ها تا جایی هوشمند شده‌اند که به کمک آنها می‌توان سطح کلسترول بدن را اندازه‌گیری کرد.

در گذشته برای اندازه‌گیری سطح کلسترول باید از نوارهای واکنش‌گر استفاده می‌کردیم که هر کدام از آنها دستگاهی جداگانه بودند اما امروز محققان این دستگاه‌ها را  در قسمت فلاش دوربین جایگذاری کرده‌اند.

هر یک از کاربران برای اندازه‌گیری سطح کلسترول خون خود و یا سطح ویتامین بدنشان می‌توانند از ‌فلش دوربین تلفن همر‌اهشان استفاده کنند.

تشک هوشمندی که خوابی راحت برای شما به ارمغان می‌‌آورد

اغلب افراد با اختلالات خواب مواجه هستند و همین موضوع مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود آورده است؛ به تازگی محققان برای رفع این مشکل  تشک هوشمندی را طراحی کرده‌اند که به وسیله حسگرهایی علائم حیاتی یک فرد خواب را تحت کنترل قرار می‌دهد.

این تشک هوشمند ضربان قلب، تنفس، ‌خروپف را اندازه‌گیری می‌کند و سپس اطلاعات مورد نظر را به تلفن همراه فرد ارسال می‌کند، مشخص کردن دما برای قسمتی از تشک از ویژگی‌های جالب این تشک است برای مثال قسمتی از تشک را در دمای گرم قرار دهید و قسمتی دیگر را بر روی دمای سرد تنظیم کنید، همچنین این تشک قابلیت اتصال به سایر وسایل خانه را دارد برای مثال اگر شما به خواب بروید این تشک با درب های هوشمند خانه ارتباط برقرار می‌کند و آنها را قفل می‌‌کند و یا هنگامی که فرد از خواب بیدار شود دستگاه قهوه‌ساز هم روشن می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.