رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون از برگزاری نخستین جشنواره برداشت انگور در این شهرستان خبر داد.

حسن ناصر، رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه بیش از 350 هکتار از اراضی شهرستان کارون به کشت انگور اختصاص یافته است، بیان داشت: نخستین جشنواره برداشت انگور در این شهرستان 31 خرداد تا یکم تیرماه به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.

برگزاری نخستین جشنواره برداشت انگور در شهرستان کارون

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت های استان مانند تاکستان ها و برداشت محصول انگور در فصل گرمای خوزستان نقش بسزایی در معرفی شهرستان و جذب گردشگر دارد، تصریح کرد: جشنواره برداشت انگور شهرستان کارون در زمان مذکور در روستای غزاویه بزرگ در بخش سویسه با حضور مسئولان شهرستان و استان و با همکاری فرمانداری، بخشداری بخش سویسه و دیگر دستگاه های اجرایی برگزار می گردد.

ناصر معرفی ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرستان کارون از قبیل؛ حصیربافی، بوریا بافی، جاجیم بافی، نخ ریسی، میراث طبیعی نخلستان ها و تاکستان ها را هدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

برگزاری نخستین جشنواره برداشت انگور در شهرستان کارون

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان کارون اذعان داشت: برپایی غرفه های مختلف فرهنگی - هنری، عرضه مستقیم انگور در بسته بندی های متفاوت حصیری با هدف حمایت از صنایع دستی، برپایی آتلیه عکس با لباس محلی به منظور معرفی انواع لباس عربی و زمان های استفاده از آن ها را به عنوان فعالیت های جانبی این جشنواره هستند.

این مقام مسئول، برپایی غرفه های عرضه محصولات و تولیدات شهرستان از جمله؛ خرما، لبنیات، کلوچه های محلی، برگزاری مسابقه پخت غذاهای سنتی ( سفر به سفره ها )، برگزاری ورکشاپ خطاطی و نقاشی با موضوع تاکستان ها و نخلستان ها، برگزاری بازی های محلی و برپایی موزه میراث ملموس با استفاده از وسایل اهدایی شهروندان شهرستان کارون از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این جشنواره عنوان نمود.

برگزاری نخستین جشنواره برداشت انگور در شهرستان کارون

حسن ناصر گردشگری را یکی از مهم ترین مولفه های توسعه شهرها برشمرده و اظهار کرد: در این جشنواره مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی با توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان کارون به ویژه در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آشنا می شوند.

وی شعار اصلی این جشنواره را " خوزستان را در شهرستان کارون بشناسید" عنوان کرد و افزود: وجود بیابان ها، تالاب ها، رودخانه ها، مزارع، نخلستان ها، تاکستان ها، دامداری، پرورش آبزیان در شهرستان کارون دلیل انتخاب این شعار است.

ناصر گفت: همه این ظرفیت ها تابلوی کوچکی از خوزستان است که در شهرستان کارون یکجا وجود دارد و بهترین واژه را برای تعریف این ظرفیت ها " شهرستان کارون گنجینه فرصت هاست" ذکر نمود.

انتهای پیام/گ

برگزاری جشنواره انگور در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.