حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با اساتید، روسا و نخبگان علمی دانشگاهها دیدار کرد.

حجت الاسلام رئیسیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صفحه اینستاگرام منتسب به تولیت آستان قدس رضوی بخشی از بیانات حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اساتید و نخبگان علمی دانشگاهها را منتشر کرد.

متن منتشره در اینستاگرام حجت الاسلام رئیسی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

تولیت آستان قدس در دیدار با اساتید، روسا و نخبگان علمی دانشگاه‌ها:
 در روایات اسلامی آمده که بحث و مذاکره علمی جزو بالاترین اعمال و عبادات در شب قدر است.
علم و دانش مایه‌ی عزت، اقتدار، قدرت، سخن برتر و ثروت‌آفرینی برای کشور است. حضرت علی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند «العلم سلطان» علم، قدرت است و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب بر توانمندی کشور در تولید علم و دانش بسیار تأکید دارند.
برگزاری و افزایش غنای لجنه‎های علمی و کرسی‌های نظریه پردازی در آستان قدس رضوی مورد تأکید است.
بنده در ابتدای ورود به آستان نورانی حضرت رضا(ع) بر اساس شناخت و آشنایی که با حوزه علمیه کهن خراسان، دانشگاه‌های فرهیخته و اساتید برجسته این خطه داشتم، موضوع مرجعیت علمی مشهد را مطرح کردم و اعتقاد دارم تحقق این مهم عملی است.
بسیاری از اندیشمندان و فرهیختگان کشور اگر سخن از حرم رضوی و بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) در میان باشد با اشتیاق آمادگی همکاری دارند. همچنین این بارگاه نورانی محل زیارت و دلدادگی بسیاری از علما و اندیشمندان بزرگان علمی جهان است که برای زیارت به مشهد الرضا مشرف می‌شوند و این ظریفت بالقوه مشهد برای مرجعیت علمی است.
می‌توان در مشهد باشگاه اندیشه ورزی واقعی را شکل داد تا با طرح سؤالات علمی از فرصت حضور بزرگان علمی در مشهد و در ضمن زیارت حضرت رضا(ع) استفاده کرد.
حجم بسیار بالایی از ایده‌های مختلف از سوی دانشمندان، فرهیختگان و نخبگان دغدغه‌مند به آستان قدس رضوی رسیده و امروز این آستان نورانی از یک بانک ایده‌ها برخوردار است.

حجت الاسلام رئیسی

انتهای پیام/

حجت الاسلام رئیسی: مشهد ظرفیت بالقوه برای مرجعیت علمی را دارد

برچسب ها: رمضان ، برترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار